رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه تجاری سازی مفاهیم علمی در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: برای پیشرفت جامعه باید دانش افراد تبدیل به ثروت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح پنجشنبه در نشست هم اندیشی ارتباط صنعت و دانشگاه با تاکید بر تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه اظهار کرد: برای پیشرفت جامعه باید دانش افراد تبدیل به ثروت شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تجاری سازی مفاهیم علمی در مراکز آموزشی و دانشگاهی باید در اولویت قرار گیرد، افزود: مدیران و مسئولان این دو بخش باید برای تسهیل بخشی اتصال صنعت و واحدهای تولیدی با مراکز آموزشی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید تقویت علم و مهارت دانشجویان را به طور یکسان در دستور کار داشته باشند، تصریح کرد: افزایش کیفیت تولید و بهره وری صنعت نیازمند علم و دانش و مسائل فنی است.

عباسی ادامه داد: دانشجویان باید ارتباط مؤثری با صنعت داشته باشند تا در کنار دانش اندوزی، ظرفیت آنان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و اقتصاد دریا محور هم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان فارغ التحصیل بیان کرد: ارائه مشاوره درست به دانشجویان برای هدایت آنها به سمت بازار کار و فعالیت در واحدهای تولیدی ضروری است.

وی عنوان کرد: ارتباط دانشگاه با اقتصاد دانش بنیان به ویژه در بخش‌های مهارتی از برنامه‌های در دستور کار دولت است.