ساری- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به افزایش تعاملات و تجارت با کشورهای حاشیه خزر گفت: کشتی هایی با همت این وزارتخانه خریداری و به ناوگان دریایی افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری با اشاره وظایه متعدد وزارتخانه اظهار داشت: برای فراهم کردن بستر رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت‌هایی است.

وی بررسی مسائل و مشکلات استان را از جمله اهداف سفر بیان کرد و گفت: بنا است کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری به ظرفیت تولید هزار تن برسد و این درحالی که در سنوات گذشته ظرفیت تولید و بهره وری آن افزایش چشمگیری نداشته است.

وی بازدید از امکانات و توانمندی‌ها و رفع دغدغه‌های مسئولان را دیگر اهداف بازدید از کارخانه آنتی بیوتیک ذکر کرد و گفت: قرار شد طرح جدید تهیه و پس از تائید استانداری در ستاد وزارتخانه بررسی شود.

مرتضوی حضور در شورای اشتغال مازندران را ازدیگر برنامه‌های سفر بیان کرد و گفت: اشتغال ایجاد شده در استان پایش و رصد می‌شود.

وزیر تعاون با اشاره به مراودات با کشور روسیه و کشورهای حاشیه خزر و افزایش آن گفت: ضرورت توسعه آن ارتباط دریایی، هوایی، ریلی و زمینی است و طبق توافق‌های صورت گرفته بنا است حمل ونقل دریایی در استان توسعه داده شود.

وی گفت: شرکت کشتیرانی وابسته به وزارت تعاون تصمیم گرفت ناوگان دریایی را افزایش دهد و در این راستا چند فروند کشتی خریداری که به زودی اضافه می‌شود و علاوه براین چهار فروند کشتی نیز با بومی سازی تولید می‌شود.

وزیر تعاون یادآور شد: قرار شد طرح توسعه کارخانه آنتی بیوتیک تهیه و ارائه شود و در زمینه احداث مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز سازمان تأمین اجتماعی نیز برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

سفر وزیر تعاون به مازندران دو روزه خواهد بود.