شهرکرد_رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از ثبت ۲ هزار و ۴۲۵ شغل ایجاد شده در بخش کشاورزی این استان در سامانه رصد اشتغال، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۲۵ نفر که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی این استان شاغل شدند در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

وی افزود: اطلاعات شاغلان در این سامانه بر اساس خوداشتغالی، اشتغال‌زایی حقیقی و حقوقی، اشتغال دولتی و غیردولتی در بخش کشاورزی ثبت شد که با توجه به اینکه تعهد اشتغال بخش کشاورزی در سال جاری ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بوده است سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با ثبت ۲ هزار و ۴۲۵ نفر بیشتر از تعهد عمل کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی، در استان پرداخت شده است.

برزگر عنوان کرد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات رونق تولید، مکانیزاسیون، دامدار کارت، آب و کشاورزی، بند (الف) تبصره ۱۸، سرمایه در گردش، نهاده‌های حمایتی دام، طیور و آبزیان پرداخت شد که منجر به ایجاد بیش از ۲ هزار شغل شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث گلخانه‌ها بیشترین میزان تسهیلات را از آن خود کرده‌اند که بازرسی‌های مستمر در راستای رصد دقیق تسهیلات پرداختی انجام شد، طرح‌های مذکور در مرحله اجرا و یا به بهره‌برداری رسیده و دارای شرایط مورد تأیید هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مبنی بر تجمیع آمار و اطلاعات به کار گمارده شدگان استان، تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند اطلاعات مربوط به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و اشتغال‌زایی به بنگاه‌ها و صدور مجوزهایی که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود را در سامانه رصد اشتغال به آدرس www.rasad.eshteghal.ir که یک سامانه ملی است، وارد کنند.