ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: تاکنون ۸۳ درصد ۱۷۶ مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان اجرا و عملیاتی شده و مابقی نیز در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی ظهر شنبه در نشست مشترک با ائمه جمعه استان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان ۱۷ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان برای ۱۷۶ مصوبه در نظر گرفته شده بود، افزود: از این میزان ۱۴۵ مصوبه شامل ۸۳ درصد اجرا شد و یا در دست اجرا است.

وی با اظهار اینکه ۱۷ درصد مصوبات در دست پیگیری است، افزود: ۳۱ درصد اعتبارات مصوب شده سهمیه امسال بوده که محقق شده است.

وی محرومیت زدایی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد درآمد پایدار و اشتغال آفرینی، توسعه متوازن و توأم با عدالت را از راهبردهای دولت بیان کرد و گفت: طی یکسال گذشته دو هزار و ۱۶۴ پروژه با ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

علیخانی یادآور شد: در مجموع ۳۴۶ پروژه جدید نیز با ارزش ریالی ۱۴ هزار ۱۹۴ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی شده است و تاکنون با اجرای پروژه‌ها برای بیش از ۱۹ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

معاون عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: میانگین سالانه اجرای پروژه‌ها از سال ۹۵ تا ۱۴۰۱ حدود هزار و ۵۹۶ پروژه است ولی تعداد پروژه افتتاحیه در سال جاری دو هزار و ۱۶۴ پروژه بوده است.

وی ارزش پروژه‌های افتتاح شده در سال جاری را ۱۱ هزار و ۷۲ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال‌های قبل رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: طی یکسال اخیر در زمینه پروژه‌های شهرداری‌ها رشد ۳.۵ برابر و در طرح‌های دهیاری‌ها رشد ۲و۵ برابر داشتیم.