همدان- همزمان با هفته جهانی گرامیداشت زنان خانه دار، همایش «حس خوب مادری» با حضور مادران و زنان خانه دار در شهر رزن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر ناظمی شنبه در همایش «حس خوب مادری» که به مناسبت هفته جهانی گرامیداشت زنان خانه دار با حضور معاون مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در سالن اندیشه رزن برگزار شد، با بیان اینکه در شهرستان تاکنون بالغ بر ۱۴ جلسه به صورت ویژه و تخصصی در حوزه خانواده و جمعیت برگزار شده است، عنوان کرد: شورای اندیشه ورزی جمعیت و خانواده و کارگروه نظارت، برنامه ریزی و ارزیابی قانون جوانی جمعیت نیز در شهرستان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه اجتماعی شهرستان نیز موضوع بانوان و توجه به خانواده بارها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: بانوان، تعداد ۳۶ هزار و ۹۶۷ از جمعیت شهرستان رزن را تشکیل داده‌اند که از بین بالغ بر ۱۳ هزار و ۳۸۸ نفر از آنها را بانوان همسردار زیر ۴۹ سال تشکیل داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رزن ادامه داد: میزان نرخ باروری در شهرستان رزن ۱.۹ و بیشتر از میانگین استان یعنی ۱.۶ است اما با این حال با توجه به اهمیت موضوع جمعیت و پیش روی کشور به ویژه استان همدان به سمت سالمندی، طرح‌های جمعیتی متعددی در سطح شهرستان در حال پیگیری و اجرا است.

ناظمی در این زمینه به اجرای طرح آمایش و استحکام بخشی خانواده به صورت پنج ماهه در شهرستان رزن اشاره کرد و افزود: از سویی دو روستای امتلر و ملابداغ در طرح تسهیلگری جمعیت و خانواده وارد کار شده‌اند.

این مسئول با تصریح بر اینکه این طرح به صورت ابتکاری و کاملاً علمی در شهرهای رزن و سردرود اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر طرح‌های خانواده محور و جمعیت مدار در این دو روستا طی اجرای طرح تسهیلگری جمعیت و خانواده، سعی شده است تا به موضوع همکاری و هم افزایی بین دستگاهی و قدم برداشتن تخصصی و علمی در موضوع خانواده و جمعیت نیز توجه داشته باشیم.

ناظمی در پایان از دفتر امور بانوان و خانواده فرمانداری بابت اجرای این همایش تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، از مادران زیر ۴۰ سال دارای ۴ و پنج فرزند تقدیر و از فعالین حوزه جمعیت و خانواده شهرستان رزن و اجرای طرح آمایش و استحکام بخشی خانواده در این شهرستان تجلیل شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این آئین، روانشناس و ماما به سوالات بانوان پاسخ دادند و ایستگاه نقاشی و نمایشگاه کتاب با محوریت خانواده و جمعیت برپا شد.