زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر در این استان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امرالله حسنی عصر شنبه در دیدار جمعی منتخبان کانون های مساجد استان با استاندار زنجان با تبریک سالروز تاسیس کانون های مساجد با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار نفر در این استان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: ۳۸۳ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد گسترده‌ترین شبکه فرهنگی و هنری در کشور است، افزود: کانون های مساجد از ظرفیت کافی برای جبران خلاهای فرهنگی و هنری برخوردارند و از این جهت نگاه ویژه ای به کانون های مساجد باید داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بیش از ۵۸ درصد کانون های استان در مناطق روستایی و ۴۱ درصد نیز در مناطق شهری واقع هستند.

زیست بوم بچه های مسجد بستر خوبی برای فعالیت کانونی ها است

مدیر کانون های مساجد استان زنجان گفت: سامانه زیست بوم بچه های مسجد مختص کانون های مساجد است که مشخصات اعضا وتمام فعالیت ها در بستر این بارگذاری می شود.

محسن اسلامی افزود: در سال ۷۲ کانون های مساجد پیرو شورای عالی انقلاب فرهنگ تاسیس و در سال ۹۷ اساسنامه ستاد کانون های مساجد مصوب شد و در حال حاضر شورای هماهنگی کانون های مساجد در مرکز و استان ها تشکیل می شود.

اسلامی با اشاره به اینکه سامانه زیست بوم بچه های مسجد مختص کانون های مساجد است که مشخصات اعضا وتمام فعالیت ها در بستر این بارگذاری می شود، ادامه داد: در سامانه فهما چهار رواق و ۱۲ شبستان وجود دارد که فعالیت های کانونی در این شبستان ها تعریف شده است.

مدیر کانون های مساجد استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۳۸۳ باب کانون در ۱۴۸۲ باب مسجد فعالیت می کنند، گفت: تعداد قابل توجهی از مدیران کانون های مساجد را جوانان تشکیل داده اند.

اسلامی افزود: بازدید استاندار از کانون های مساجد، تعیین ردیف بودجه مشخص برای کانون های مساجد از محل فصل پنج، اختصاص اموال مازاد دستگاه های دولتی به کانون های مساجد، تشکیل کارگروه محلات ۲۰۲۰ درخواست کانون های مساجد از استاندار زنجان است.