اصفهان – پیشکسوت دفاع مقدس گفت: نیروهای فنی هوانیروز بالگردهای گلوله خورده و معیوب در خط مقدم نبرد را شبانه تعمیر می‌کردند تا به پرواز در آید و بر سر دشمن اجرای آتش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، یادواره شهدای پایگاه چهارم رزمی هوانیروز ارتش ظهر یکشنبه با حضور خانواده شهدا و مسئولان لشکری و کشوری اصفهان و حضور مردم و کارکنان هوانیروز اصفهان برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای هوانیروز ارتش در اصفهان از شهدای شاخص مدافع حرم شهید ابوالفضل شیروانیان و شهید فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهید علی بهروزیان‌نسب قدردانی و تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم و پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه رزم نوازان هوانیروز ارتش در اصفهان و اجرای صلوات خاصه، سرهنگ ستاد خلبان بهرام نظری، فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز ارتش ضمن سخنانی، با خوش‌آمدگویی به خانواده ارجمند شهدا و مسئولین شرکت کننده در جلسه گفت: پیام این یادواره بزرگداشت شهدا این است که بگوییم هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه در تبعیت محض و حمایت از مقام معظم رهبری و فرماندهی عظیم الشان کل قوا آمادگی دارد دل در راه و جان بر کف در دفاع از ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایفای نقش کند و همچون شهدای بزرگ و خوشنام هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جان بدهد تا آرمان و اعتقادات و میهن عزیزش آسیب نبیند.

پیرو مسیر شهدا هستیم

وی تصریح کرد: امروز سالگرد عملیات غرورآفرین بدر است که در این عملیات چند خلبان و مهندس فنی هوانیروز به شرف شهادت نائل آمدند که استاد خلبان شهید محمد علی بختیاری یکی از آنها است و امروز سالروز شهادت اوست.

سرهنگ خلبان نظری گفت: در پاسداری از آرمان شهدا و پیروی از مسیر حرکت آنان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

همچنین امیر سرتیپ جانباز غلامحسین دربندی پیشکسوت دفاع مقدس و عضو هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی و راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم با تشریح فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس و بیان خاطراتی از فرماندهان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس ما دارای درس‌ها و معرفت‌های خاصی است باید برای نسل‌های امروز گفته شود و برای نسل‌های فردا باقی بماند.

بیان خاطره‌های دوران دفاع‌مقدس هرگز تکراری نخواهد شد

وی اضافه کرد: بیان خاطره‌های دوران دفاع‌مقدس هرگز تکراری نخواهد شد چون از جنس حماسه و شهادت و از جنس کربلاست و دقیقاً مثل تکرار فلسفه‌های قیام عاشورا، باعث ماندگاری و اثر گذاری مفاهیم آن می‌شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: اساس برگزاری یادواره‌های شهدا این است که حماسه‌ها بازگو شوند و با این تکرارها شهدای مدافع حرم مثل شهید حججی‌ها برای نظام و انقلاب و کشور به وجود می‌آید، حتی همین شهدای ارزشمند و شریف مدافع سلامت هم اقدام و ایثار و شهادتشان از جنس شهدای مدافع حرم و شهدا دفاع مقدس است.

وی گفت: در هر صحنه حساسی که مملکت نیاز داشت، چه در دفاع مقدس، چه در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله هوانیروز همیشه بود و ایفای نقش کرد و فداکاری به خرج داد.

پیشکسوت دفاع مقدس ایثار و هنر نیروهای فنی هوانیروز در خط مقدم نبرد را نیز ستود و گفت: نیروهای فنی هوانیروز بالگردهای گلوله خورده و معیوب در خط مقدم نبرد را شبانه تعمیر می‌کردند تا به پرواز در آید و بر سر دشمن اجرای آتش کند.

وی گفت: از دل آن ایثارها و حماسه‌، به عزت و آزادی رسیدیم و حفظ آن ایثارها و ارزش‌ها و حماسه‌ها، با زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و بازگویی حماسه‌های آنهاست.

امیر سرتیپ دربندی همچنین از صبر و استقامت و تحمل و ایثار خانواده شهدا تقدیر کرد و گفت: هم مدیون شهدا هستیم و هم تا ابد مدیون ایثار و صبر خانواده شهدا هستیم.

در ادامه این مراسم نیز الناز مسائلی، برادرزاده شهید محمد مسائلی به نمایندگی از خانواده شهدای هوانیروز با قرائت دکلمه‌ای سرشار از شور و شعور با ادای احترام به مقام شهدا با آرمان‌های شهدا در دفاع از اسلام و انقلاب و ایران اسلامی بیعت کرد و اطاعت از مقام معظم رهبری توشه نماز و سلاح حجاب و تحصیل علم را از مهمترین اقدامات ادامه مسیر شهدا بر شمرد.