سردار پاسدار محمد با قر قاليباف ، فرمانده نيروي انتظامي كشور صبح امروز با حضور در دفتر نظارت همگاني ناجا از طريق تلفن 197 و ملاقات هاي حضوري به گفتگوي مستقيم با آحاد مردم در مورد مسايل و مشكلات انتظامي و عملكرد اين نيرو پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر، همزمان با ايام دهه فجر و در ادامه  اجراي طرح"ارتباط مستقيم مسئولان نيروي انتظامي  با مردم از طريق تلفن 197 در سال  نهضت خدمت رساني " فرمانده نيروي انتظامي به همراه سردار ايازي ، رييس بازرسي كل ناجا از ساعت 9 تا 12 امروزدر يك ارتباط تلفني با آحاد مردم به گفتگو مستقيم پرداخت.

بنابر اين گزارش سردار قاليباف در اين ارتباط مستقيم  به سوالات و نقطه نظرات مراجعان حضوري و تماس گيرندگان شامل انتقادات، پيشنهادات، شكايات و تقدير ها پيرامون برنامه ها، ماموريت ها، عملكرد پرسنل و كلانتري ها پاسخ داد.

بر پايه اين گزارش در مراسم امروز چندين تن از شهروندان نيز به صورت حضوري با مراجعه به دفتر نظارت همگاني ناجا در گفتگوي رودر رو با فرمانده نيروي انتظامي به طرح مشكلات و مسايل انتظامي خود پرداختند.

همچنين در ادامه اين مراسم سردار ايازي رييس بازرسي كل ناجا نيز با حضور در جمع خبرنگاران اين اقدام را در راستاي طرح " نهضت خدمت رساني و تكريم ارباب رجوع " در سال جاري برشمرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلفن سه رقمي 197 بعنوان پل ارتباطي بين مردم و پليس راه اندازي شد تا از اين طريق مردم براي بيان مشكلات ، شكايات و پيشنهادات خود در رابطه با ناجا يك كانال ارتباطي آسان داشته باشند.

وي با بيان اينكه طرح ارتباط مستقيم مسوولان ناجا با مردم از طريق تلفن 197 دفتر نظارت همگاني يك اقدام سيستماتيك است ، اظهار داشت : به طور متوسط روزانه  يك هزار نفر با دفتر نظارت همگاني جهت طرح مسايل خود تماس مي گيرند و تمام اطلاعات مربوطه ثبت شده و براي پيگيري به مراجع مربوطه ابلاغ  مي شود.

رييس بازرسي كل ناجا در ادامه تصريح كرد: بخش هاي مربوطه موظف به پيگيري شكايات و انتقادات صورت گرفته از پرسنل شان بوده و بايد در خاتمه نتيجه پيگيري را به اطلاع  فرماندهي نيروي انتظامي برسانند.

وي طرح تلفن 197 را موجب افزايش سطح تعامل پليس با مردم دانست و افزود: طي ده ماهه اول امسال بالغ بر 270 هزار نفر از مردم  با دفتر نظارت همگاني تماس گرفتند و از اين طريق مشكلات خود را مطرح كردند.

وي در خاتمه تاكيد كرد: افراد تماس گيرنده با شماره 197 در صورت اعلام شماره تماس خود حتما نتيجه  پيگيري ها را دريافت مي كنند لذا از شهروندان مي خواهيم كه شماره تلفن هاي خود را بعد از طرح شكايات يا انتقادات و غيره به اين دفتر اعلام كنند.