مشهد ـ معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: متهمان چهارشنبه آخر سال در مشهد با هدف کاهش و پیشگیری از اقدامات خطر آفرین، شناسنامه‌دار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی شریعت یار اظهار کرد: متهمان چهارشنبه آخر سال در مشهد برای فرهنگسازی در اختیار کارگروه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری این معاونت قرار می‌گیرند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر پارسال دستگیر شدند گفت: طبق قانون هر گونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و استفاده از مواد محترقه غیرمجاز جرم است.

وی ادامه داد: همچنین این اقدامات اگر منجر به تخریب اموال عمومی، دولتی و خصوصی و یا اشخاص شود، جرم انگاری شده با افراد هنجارشکن با قاطعیت برخورد می‌شود و مجازات‌های سنگین تا ۲ سال حبس در قانون برای آنان پیش بینی شده است.

شریعت یار با بیان اینکه دستگاه قضا برای حفظ حقوق عامه و ایجاد امنیت از اقدامی فروگذار نمی‌کند، گفت: متهمان چهارشنبه سوری به کارگروه پیشگیری از چهارشنبه آخر سال معاونت حفظ حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی معرفی می‌شوند و تا سال آینده در اختیار این معاونت هستند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی افزود: برای این افراد کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و آنها موظف به شرکت در آنها هستند، همچنین در ایام چهارشنبه سوری سال آینده نیز این افراد فراخوان شده تا مرتکب رفتارهای مخاطره آمیز نشوند.

وی گفت: خوشبختانه مردم همراهی خوبی دارند و روند اقدامات خطرآفرین و دستگیری متهمان کاهشی است.