قزوین- رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: ۴۹ درصد تصادفات آزادراهی استان مربوط به آزادراه قزوین - زنجان است و تلاش می‌کنیم در نوروز امسال شاهد کاهش این تصادفات باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فرهاد ذاکری منش ظهر سه شنبه در رزمایش ترافیک طرح نوروزی اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و انسجامی که در استان وجود دارد: هیچ حادثه مهم ترافیکی را در زمستان امسال نداشتیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری استان قزوین در ایام خاص مخصوصاً نوروز شاهد ترافیک سنگین هستیم که رفع آن نیازمند همراهی و همدلی همگانی است.

رئیس پلیس راه استان قزوین با تاکید بر اینکه سفرهای نوروزی امسال به واسطه همزمانی با ماه رمضان زودتر شروع می‌شود، تصریح کرد: قزوین در نوروز سال قبل جزو استان‌های کم حادثه بود و امیدواریم این روند امسال نیز ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان تصادفات استان مربوط به ساعت ۱۲ تا هشت شب بود و برنامه ریزی شده تا در این زمان با اقداماتی مناسب بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

این مسئول در پایان یادآور شد: توقیف ساعتی خودروهای با تخلفات حادثه ساز در جاده‌ها نیز با هدف پیشگیری از سوانح رانندگی در دستور کار قرار گرفته است.