کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: بیش از چند ماه است که در مورد احداث کمپ ویژه شهرستان فردیس تصمیم گیری شده و ضرورت دارد در روند احداث تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه کمیته توسعه مشارکت مردمی و کمیته فرهنگی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: بیش از چند ماه است که در مورد احداث کمپ ویژه شهرستان فردیس تصمیم گیری شده و ضرورت دارد در روند احداث تسریع شود.

وی افزود: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه و دارایی هر کشور است و جوانان یک کشور مهمترین بخش نیروهای انسانی را تشکیل می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه اعتیاد جوانان بسیاری از سرمایه‌های کشور را به باد می‌دهد و خطر اعتیاد در آینده‌ی نزدیک کودکان و نوجوانان ما را تهدید می‌کند و سن و سال نمی‌شناسد از این رو برای مبارزه و مقابله با مواد مخدر علاوه بر اقدامات قهری فعالیت فرهنگی مطلوب و پیشگیرانه هم ضروری است.

وی گفت: استکبار جهانی با آسیب‌های اجتماعی، عقاید جوانان را مورد هدف قرار داده است که اعتیاد یکی از جدی ترین آسیب‌های امروز جامعه است و حل این معضل بزرگ نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.

ولی پوری گفت: تشکل‌های مردم نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال جاری با راه اندازی ۴ کمپ کارهای خوبی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه این اقدامات پیشگیری و فرهنگی به تنهایی کافی نیست و باید دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در کنار این تشکل‌ها از وظیفه ذاتی خود غافل نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای ارتقا سطح توانمندی و اشتغال پایدار بهبود یافتگان کمپ‌های ترک اعتیاد استان البرز طرح استعدادیابی شغلی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: در راستای امید بخشی مقرر شد به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی روحانیون به کمپ‌های اعتیاد استان اعزام شوند.

ولی پوری بر لزوم رفع نواقص کمپ‌های ترک اعتیاد استان تاکید کرد، گفت: رفع نواقص کمپ‌های ترک اعتیاد و تجهیز این مراکز ضرورت دارد و نظارت‌های سازمان بهزیستی و اداره کل علوم پزشکی هم باید به صورت مداوم باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: اداره کل علوم پزشکی بر اقدامات درمانی – مراقبتی کمپ‌های ترک اعتیاد نظارت داشته باشد.

ولی پوری گفت: با هماهنگی اداره کل کتابخانه های استان ایستگاه مطالعه با هدف پر کردن اوقات فراغت مددجویان و گسترش فرهنگ مطالعه جهت کمک به ریشه کنی اعتیاد در کمپ‌های ترک اعتیاد استان راه اندازی شود.