ساری-معاون سیاسی: امنیتی استانداری مازندران با بیان این که فرهنگ نوروز در استان نهادینه شد، معرفی جاذبه های گردشگری و احیای سنت های اصیل ایرانی را لازم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شامگاه سه شنبه در جمع رؤسای کمیته‌های ستاد خدمات سفرهای نوروزی مازندران افزود: مردم مازندران با آئین‌های نوروزی پیوند دیرینه دارند و برای پاسداشت آن باید کوشید.
وی با اشاره به فرهنگ اصیل ایرانی در دیار علویان بر ضرورت احیا و بازسازی آنکه در معرض تهدید قرار دارد تاکید کرد وافزود: دستگاه نفوذ فرهنگی غرب با بهره گیری از تمام امکانات دنبال استحاله فرهنگی در شمال کشور است.
جانشین استاندار در ستاد سفرهای نوروزی مازندران اظهار کرد: مازندران نوروز امسال برای پذیرایی از ۲۰ میلیون مسافر آمادگی دارد.
وی افزود: امسال برای اولین بار نوروز گاه‌های شهرستانی بانوروزخوانی به استقبال مسافران نوروزی خواهند رفت.
معاون استاندار مازندران گفت: ستادهای خدمات سفرهای نوروزی شهرستان‌ها به صورت مستقل و در هم افزایی با ستاد استانی وظیفه خدمات دهی به خیل عظیم مسافران و گردشگران را در ایام نوروز برعهده دارند.
وی از عزم قاطع استانداری برای ارزیابی و رصد خدمات دهی به مسافران نوروزی خبر داد وافزود: ستادهای پیشتاز در خدمات دهی به مسافران نوروزی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
سلگی با اشاره به اهمیت تأمین امکانات مورد نیاز مسافران نوروزی در شهرهای ساحلی مازندران افزود: برای این منظور فرمانداران و شهرداران استان پای کار آمده‌اند.
این مسئول یادآورشد: به دستور استاندار مازندران تمامی امکانات و خدمات دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: با هماهنگی انجام شده ظرفیت اسکان دانشگاه‌ها، مساجدو امامزاده‌های استان برای اقامت مسافران نوروزی بکارگیری خواهد شد.
وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده مسافران نوروزی مازندران به هیچ وجه دغدغه اقامت شبانه در این استان نخواهند داشت.
سلگی با اشاره به اهمیت معرفی جاذبه‌های گردشگری مازندران، خواستار تلاش بیشتر رسانه‌ها و فرمانداران در این ارتباط شد.