ارومیه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت:در اثر حوادث چهارشنبه سوری امسال ۳۱۱ نفر مصدوم شده اند.

محمدامین ولی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری در استان افزود: در حوادث چهارشنبه سوری استان تا ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۳۱۱ نفر در استان مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه ارومیه با ۱۰۵ مصدوم، سلماس با ۳۸ مصدوم و چایپاره با ۲۷ نفر بیشتر تعداد مصدومان چهارشنبه سوری را داشتند.

ولی زاده با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان از ناحیه دست، پا و صورت بر اثر مواد منفجره چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند، اظهار کرد: از مصدومان ۶۸ نفر زن و ۲۴۳ نفر مرد بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از تعداد مصدومان ۲۸۲ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، افزود: ۲۸ نفر در بخش اورژانس استان تحت نظر بوده و یک نفر از در هفته گذشته در اثر انفجار مواد محترقه در استان جان خود را از دست داده است.

ولی زاده اضافه کرد: بیشتر مصدومان در استان در رده سنی نوجوان و جوانان هستند که به دلیل عدم مراقب از خود دچار حادثه شدند.

وی با اشاره به مصدومیت‌های چشمی گفت: اغلب مصدومان از ناحیه چشم مصدوم شده‌اند اما آسیب جدی و تخلیه تاکنون ثبت نشده است.

ولی زاده با اشاره به آماده باش بودن نیروهای اورژانس افزود: از روز سه شنبه ۱۰۵ اکیپ اورژانس در استان فعال است و به صورت آماده باش در حال خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی هستند.