کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از فوت ۵۳۲ نفر ناشی از حوادث جاده‌ای در کرمانشاه خبر داد.

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در یازده ماه گذشته از سال‌جاری تعداد ۵۳۲ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۳۱ نفر بود روند افزایشی داشته است.

وی افزود: از مجموع جان باختگان حوادث جاده‌ای ۱۲۵ زن و ۴۰۷ مرد بودند و همچنین مصدوم حوادث ترافیکی در یازده ماه گذشته سال‌جاری یازده هزار و ۹۶ نفر بوده که به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش مصدومان در سال جاری، تصریح کرد: از مجموع تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای سه هزار و ۱۹۹ نفر خانم و ۶ هزار ۸۹۷ نفر آقا بوده‌اند.

خانی خاطرنشان کرد: آمار مصدومین حوادث ترافیکی در یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد هشت هزار و ۴۸۸ نفر بودند که ۲ هزار و ۴۵۷ نفر زن و ۶ هزار و ۳۱ نفر مرد بوده است که افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع فوتی‌ها امسال ۱۰۳ فوتی مربوط به تصادفات درون شهری، ۳۳۷ فوتی نیز مربوط به تصادفات برون شهری، هشت فوتی مربوط به راه روستایی و مابقی در موارد غیر ترافیکی و موارد خاص… دسته بندی می‌شوند.

خانی در پایان بر رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و متذکر شد: در حین رانندگی بستن کمربند ایمنی، رعایت فاصله طولی و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه در ایام تعطیلات که حجم ترافیک نسبتاً بیشتر می‌شود الزامی است.