کرمانشاه- رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های حوزه گردشگری از فناوری و نوآوری به عنوان ۲ عامل مهم در توسعه و رونق حوزه گردشگری کرمانشاه یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیامک آزادی ظهر پنجشنبه در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره «نوآوری در گردشگری» که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: درآمدسازی و اشتغالزایی از جمله ظرفیت‌های گردشگری است که بر همین اساس به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان باید استفاده شود.

وی افزود: با توجه به تأکیدات استاندار و سنجش‌های انجام شده برای دسترسی به راه حل به منظور توسعه و اشتغالزایی استان به عنوان ۲ مسئله مهم دریافت شد که گردشگری یکی از مهمترین بحث برای این امر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای بهره برداری از ظرفیت‌های گردشگری باید فراهم شود، تصریح کرد: علاوه بر آماده سازی زیرساختی در حوزه گردشگری نیازمند نگاه بین بخشی و همکاری همه جانبه دستگاه‌های مربوطه به شکل یک مجموعه هماهنگ خواهیم بود.

آزادی با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری در استان کرمانشاه در استان کرمانشاه با چالشی‌هایی رو به رو است، گفت: یکی از راه‌های رفع چالش‌ها در این حوزه، فناوری است که در گام نخست پس از اجرای اقدامات فناورانه در حوزه گردشگری باید نوآوری را نیز در نظر داشت تا نهایت استفاده را از ظرفیت‌های گردشگری به ویژه رقابت پایدار دست یافت.

وی ادامه داد: فناوری به تنهایی نمی‌تواند تحول در گردشگری را ایجاد کند و تنها زمانی که نوآوری نیز در کنار فناوری استفاده شود می‌توان شاهد ایجاد توسعه پایدار بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بیان کرد: خلق ارزش‌های نوآوری، کاهش هزینه‌ها، ایجاد فرصت‌های جدید با ورود فناوری به حوزه فناوری و جریان‌سازی ممکن است.

آزادی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان کرمانشاه و نیز موقعیت‌های جدید در صورت بکارگیری نوآوری لزوم اجرایی سازی این طرح از الزامات خواهد بود که بر همین اساس اقدام به برگزاری جشنواره «نوآوری در گردشگری» شده است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره «نوآوری در گردشگری» در ۲۲ تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: این جشنواره‌های در چهار بخش شامل صاحبان ایده، کسب و کارهای نو پا در حوزه گردشگری، شرکت‌ها و فعالان حوزه گردشگری و سرمایه گذاران و سرمایه پذیران است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه هدف اصلی از برگزار جشنواره «نوآوری در گردشگری» حمایت از ایده‌های این حوزه است، یادآوری کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا پایان خردادماه سال آینده فرصت خواهند داشت.

آزادی عنوان کرد: با توجه به اهمیت جشنواره «نو آوری در گردشگری» اقدامات لازم برای ارتباط گیری با صاحبان ایده و شرکت‌های سراسر کشور به منظور پوشش همه جانبه برای برگزاری جشنواره صورت خواهد گرفت که به همین منظور تا سال آینده دبیر خانه این جشنواره فعال می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد: پس از انتخاب نفرات برتر علاوه بر اهدا جوایز استقرار رایگان به مدت یک سال در مجموعه پارک علم و فناوری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.