اردبیل- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: مکتب شهدا انقلاب اسلامی و ملت ایران را از هرگونه انحراف و مسیر خطا مصون نگه می‌دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، داور نوری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته بنیاد شهید و امور ایثارگران و پاسداشت نام و یاد شهیدان والامقام اظهار کرد: استکبار جهانی به رغم همه توطئه‌ها و فریب‌های ظاهری نتوانسته راه و مسیر عزتمند شهدا را به انحراف بکشاند.

وی تصریح کرد: در بحران‌های مختلف به ویژه حرکت‌های فتنه‌انگیز استکبار جهانی این مکتب شهدا بوده که به ملت ایران بصیرت واقعی بخشیده تا دشمنان خود را بشناسند و اجازه ندهند تا این دشمنان زبون راه و مسیر نورانی شهدا را با هجمه‌های سنگین روبه‌رو کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: امروز نیز در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسئولیتی خطیر بر عهده داریم و باید کار زینبی انجام داده و آرمان شهدا را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

نوری افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان قسم خورده این نظام با تحریک صدام ملعون و رژیم بعث عراق سعی کرد تا انقلاب اسلامی را با چالشی جدی و جنگ رودررو روبه‌رو کند اما به رغم همه فتنه‌انگیزی‌های استکبار جهانی، در این جنگ نیز دشمن ناکام مانده و نتوانستند این کشور را به میدان تاخت و تاز اندیشه‌های مزورانه خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سایه حضور فرزندان رشید این مرز و بوم و رزمندگان و تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از استان اردبیل در کنار سایر استان‌ها امینت، آرامش و عزت امروز برقرار شده و ما خادم شهدا و ایثارگران هستیم.

نوری اضافه کرد: در کنار خدمت‌رسانی به خانواده‌های سه هزار و ۴۰۰ شهید استان، ۱۰ هزار جانباز و ۷۰۹ آزاده نیز که در دوران اسارت روزگار سختی را سپری کردند، از بنیاد شهید خدماتی را دریافت کرده و ما همواره مدیون و مرهون رشادت‌های آنها هستیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ۸۰۹ نفر از شهدای استان که متأهل بودند، از آنها یک‌هزار و ۸۵۸ فرزند شهید به یادگار مانده که ما خودمان را مرهون مجاهدت پدران آنها می‌دانیم و در این ایام سخت همواره در کنار آنها بوده و سعی ما بر این است تا عزت و احترام آنها را به شایستگی نگه داریم.

نوری از استخدام این فرزندان شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: استان اردبیل به حضور ۴۰ شهید ۱۳ ساله و زیر ۱۳ ساله افتخار می‌کند و قطعاً ادامه‌دهنده راه عزتمند این شهدا و سلحشوران هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: هر چند دشمن در مأموریت‌های مختلف سعی می‌کند انقلاب اسلامی را با مخاطره جدی روبه‌رو کند ولی قطعاً این حرکت‌ها نتیجه‌ای جز زبونی و ذلیلی آنها چیز دیگری را به همراه نخواهد داشت.