کرج- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه البرز از برگزاری رزمایش قرارگاه نوروزی ۱۴۰۲ در نظرآباد خبر داد و گفت: وظیفه این قرارگاه انجام عملیات مختلف جهادی در روستاهای بخش تنکمان است.

سرهنگ مهران طیران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت قرارگاه نوروزی سازمان بسیج سازندگی استان البرز از یکم اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی افزود: فعالیت گروه‌های جهادی قرارگاه نوروزی سازمان بسیج سازندگی استان البرز در دو محور محله‌محور و جغرافیامحور خواهد بود که در بخش محله‌محور گروههای جهادی در محدوده استحفاظی خود یا ناحیه، فعالیت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف خواهند داشت و در بخش جغرافیامحور بخش تنکمان از توابع شهرستان نظرآباد محل فعالیت گروه‌های جهادی خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد توسط مجمع جهادی جهت شناسایی منطقه مورد نظر جغرافیامحور، اظهار داشت: جلسات مختلفی نیز با بخشدار و دهیاران بخش تنکمان جهت شناسایی مشکلات این منطقه برگزار شد و عمده مشکلات مطرح شده از طرف دهیاران در عرصه‌های عمرانی بود که مقرر شد با مشارکت گروههای جهادی و مسئولین شهری انجام شود.

وی تصریح کرد: تعداد بیست گروه جهادی اعم از گروههای جهادی فنی و عمرانی، پزشکی، خدمات رسان، میز خدمت، اصناف، کشاورزی، آموزشی تحصیلی و جهاد تبیین تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ در روستاهای بخش تنکمان فعالیت خواهند کرد.

طیران گفت: در بخش محله‌محور نیز ثبت نام گروههای جهادی جهت فعالیت نوروزی توسط نواحی بسیج انجام شد و تعداد ۲۰۰ گروه جهادی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: علاوه بر این گروه‌ها، چند گروه جهادی نیز جهت انجام فعالیت‌های جهادی به خارج از استان البرز و استان‌هایی همچون لرستان، خوزستان و شهرستان خوی اعزام شده‌اند.