بیرجند-جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: در جنگ ترکیبی و فتنه دشمن طی سال جاری، مجموعه انتظامی با روحیه فداکاری و خویشتنداری ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی جمعه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: سال ۱۴۰۱ برای مجموعه انتظامی کشور سال پرحادثه و پرتلاطمی بود.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه در پاییز سال جاری با جنگ ترکیبی دشمن رو به رو بودیم، گفت: و البته در این زمینه هزینه‌هایی نیز پرداخت کرد.

بصیرت، فتنه را خنثی کرد

رضایی با تأکید بر اینکه در نهایت برای انقلاب دارای نتیجه مثبت و موجب خنثی شدن فتنه دشمنان شد، افزود: در چهارشنبه آخر سال نیز به دنبال شعله ور کردن آتش فتنه بودند که با همراهی و بصیرت مردم و میدان داری نیروی انتظامی خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم سال ۱۴۰۲ همراه با آرامش، امنیت و همراه با روحیه انقلابی در کشور باشد، بیان کرد: جنگ ترکیبی سال جاری بسیار سخت و با برنامه ریزی از بیرون بود ولی خداوند به دست امت اسلامی این فتنه‌ها را خنثی کرد.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه خدمات نیروی انتظامی در سال جاری برگ زرینی بر کارنامه همکاران بود، یادآور شد: تأکید ما بر این است که از تجربیات سال جاری استفاده و مدیریت کاربردی‌تری در سال آینده داشته باشیم.

عظمت انقلاب اسلامی در حوزه دیپلماسی

رضایی گفت: در حوزه دیپلماسی نیز بیشتر کشورهایی که به نوعی قهر کرده بودند به سمت آشتی با نظام اسلامی آمدند که این اتفاق نیز نشان از عظمت انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن دارد.

وی با اشاره به اینکه به اینکه به خادمی در این نظام اسلامی افتخار می‌کنیم، اظهار کرد: جمعیتی که در ۲۲ بهمن حاضر شدند واقعاً بی نظیر بود و مردم خراسان جنوبی نیز همیشه حاضرِ در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: مردم خبرهای خوشی را در سال ۱۴۰۲ شاهد خواهد بود چون دولت تلاش برای ثبات اقتصادی را با همکاری سایر قوا در پیش گرفته است.

خراسان جنوبی، استان کم مشکل از حیث انتظامی است

رضایی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های کم مشکل کشور است، اظهارکرد: این موضوع به واسطه مردم فهیم و شهید پرور این استان با محوریت روحانیت و نماینده ولی فقیه رخ داده است که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی گفت: همکاری مردم خراسان جنوبی با مجموعه انتظامی را بسیار مطلوب می‌بینیم و جرایم نیز در این نقطه از کشور بسیار پایین است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور با بیان مشکلات در حوزه مرز با کشور همسایه (افغانستان) طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ادامه داد: با تعامل مجموعه مرزبانی مشکلات را کاهش دادیم و در حال حاضر نیز با محوریت مرزبانی در راستای حفظ منافع، تعاملات با حاکمان افغانستان دنبال می‌شود.

آوارگانی که در راه ایران هستند

رضایی با تأکید بر اینکه امیدواریم شاهد ثبات در کشور افغانستان باشیم، یادآور شد: در ۴۸ ساعت گذشته قریب سه هزار آواره از مرز پاکستان و افغانستان به سمت ایران آمده‌اند که در حال مدیریت شدن است و از طرفی نشان مهمان نوازی ایرانیان است.

وی افزود: ولی از حاکمان طالبان می‌خواهیم به گونه‌ای مدیریت کند که مردم در خانه‌های خود آرامش داشته و آواره نشوند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: تعامل نیروی انتظامی با مردم مرزنشین در سه استان شرقی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در سطح بسیار بالایی است.