سمنان- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با بیان اینکه برخورد با متخلفان بازار شب عید استان تشدید شده است، گفت: جرایم حوزه اصناف تا پنج برابر افزایش یافته است.

مهدی طیبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه طرح نظارتی ویژه شب عید و همچنین ماه رمضان در سراسر استان سمنان آغاز شده است، تاکید داشت: همه دستگاه‌های متولی تنظیم بازار با حضور میدانی خودشان تشدید نظارت بر بازار عرضه اقلام مورد نیاز مردم استان را در دستور کار خودشان قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی نیز علاوه بر رسالت نظارتی که دارد، در کنار دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار حضور دارد و شعب ویژه رسیدگی به تخلفات حوزه اصناف در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه دایر است، افزود: نظارت بر بازار در قالب گشت‌های مشترک در هشت شهرستان استان سمنان انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با بیان اینکه اگر همکاران ما با تخلفی روبرو شوند به قید فوریت آن را بررسی و برخورد قاطع را با متخلفان انجام خواهند داد، بیان کرد: تشدید نظارت‌ها البته هم در حوزه تولید و هم در حوزه عرضه شامل کلی و عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها صورت گرفته و این طور نیست که فقط فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نظارت شود.

طیبی با بیان اینکه اولویت ما کالاها و اصنافی است که بیشتر با ایام عید مردم سر و کار دارد، گفت: میوه، آجیل و خشکبار، کیف و کفش و پوشاک و … بیشترین میزان نظارت و بازرسی را به خود معطوف کرده و همکاران دستگاه‌های نظارتی در سطح عرضه و تولید حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از کسبه و اصناف ما رعایت ضوابط و مقررات عمومی را در دستور کار دارند، تاکید کرد: برخی هم وجود دارند که با تخلفاتی سودجویانه دنبال سود غیرمجاز هستند که برخورد تعزیرات حکومتی برای این افراد قطعاً قاطع خواهد بود و اشد مجازات برای این دست افراد مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان با بیان اینکه جرایم حوزه اصناف در استان پنج برابر افزایش یافته است، گفت: سقف مجازات قانونی در ایام عید نوروز برای مکاسب مختلف در استان سمنان اعمال می‌شود و در کنار این جرایم، تعطیلی واحدهای متخلف را نیز در دستور کار داریم.

طیبی با بیان اینکه بازدارندگی لازم در این مجازات‌ها دیده شده است برای مثال فقط عدم درج قیمت ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد، افزود: به سراغ همه متخلفان خواهیم رفت و برخورد قاطع و محکمی را با آنها خواهیم داشت.