ایلام-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: از امروز طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در استان ایلام آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید زاهدین چشمه خاور ظهر شنبه در مراسم آغاز به کار پویش سفر ایمن در مجتمع‌های خدمات رفاهی استان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اظهار کرد: این طرح در ۲ منطقه در استان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: پویش همراهان سفر ایمن با همکاری ستاد اقامه نماز در استان ایلام در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در رابطه با فرهنگ‌سازی، ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی طی ایام نوروز اجرا می‌شود.

چشمه خاور با اشاره به فعالیت ۱۳ مجتمع خدمات رفاهی در استان، افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ از محل مجتمع‌ها در طول مسیر مورد نظر مطلع شده و سپس با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر خود اقدام کنند.

وی گفت: در طول سفر هر ۲ ساعت رانندگی، مستلزم ۱۵ دقیقه استراحت است و از خانواده‌ها و مسافران نوروزی درخواست داریم شرایطی را فراهم کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری کنند.