زاهدان- صبح امروز و طی مراسمی، حدود هفت کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان - میرجاوه زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود هفت کیلومتر بزرگراه در قطعه یک محور میرجاوه- زاهدان با اعتبار حدود ۱۵۰ میلیارد تومان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم خاش، میرجاوه و تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان استانی در صبح آخرین روز سال ۱۴۰۱ زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان در این مراسم گفت: طول کلی این مسیر مهم ترانزیتی، ۸۵ کیلومتر است که از مجموع ۱۹ کیلومتر بزرگراه در دست ساخت در این محور، این اداره کل موفق شد در بازده زمانی 9 ماهه حدود هفت کیلومتر آن را در آستانه تعطیلات نوروزی زیر بار ترافیک ببرد.

عطاء اله اکبری افزود: با توجه به اینکه توسعه شبکه راه‌های استان سیستان و بلوچستان به ویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه‌های داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته، با تأمین یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح‌های این اداره‌کل در حوزه راه تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه را بیش از ۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: راه‌سازی یکی از فعالیت‌های عمرانی هزینه‌بر و زمان‌بر است و با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی استان که برخی مناطق آن سخت گذر و کوهستانی است، راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: در مجموع، برای تکمیل بزرگراه در محور مواصلاتی میرجاوه_ زاهدان افزون بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.