اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۳۸ هزار اقامت در استان مرکزی به ثبت رسیده و ۸۵ درصد از ظرفیت اسکان استان مرکزی تکمیل شد.

مصطفی مرزبان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تکمیل شدن ۸۵ درصد از ظرفیت اسکان نوروزی استان مرکزی، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی امسال در استان مرکزی تاکنون، ۲۳۲ هزار گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی بازدید داشتند و بیش از ۳۸ هزار اقامت مسافران نوروزی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: در این مدت، پنج هزار و ۷۰۰ نفر در هتل‌ها، ۲۳۸ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، چهار هزار و ۶۰۰ نفر در مهمان پذیرها، یک‌هزار و ۳۵۵ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۶۹ نفر در هتل بوتیک، یک‌هزار و ۷۱۲ نفر در خانه مسافر، ۹ هزار و ۶۸۵ نفر در اقامت گاه‌ای موقت و پنج هزار و ۱۰۰ نفر در اقامت گاه‌ای آموزش و پرورش اسکان کردند.

مرزبان خاطر نشان کرد: با توجه به پیش‌بینی آغاز سفرهای نوروزی و موقعیت استراتژیکی استان مرکزی و قرار داشتن در مسیر اصلی کشور، ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی از ۲۳ اسفندماه سال گذشته آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به گردشگران را دارد.