همدان-معاون گردشگری استان همدان از حضور فعال راهنمایان گردشگری در نوروزگاه‌ها و مراکز گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا صنعت گردشگری رونق خود را از دست داد و عواقب این رکود برای افراد شاغل در حوزه گردشگری از جمله راهنمایان گردشگری بیشتر بوده است.

معاون گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به حضور فعال راهنمایان گردشگری در نوروز ۱۴۰۲ افزود: پس از گذشت دو سال محدودیت کرونایی راهنمایان گردشگری در نوروز امسال با حضور فعال در اماکن تاریخی همدان به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری پرداختند.

وی ادامه داد: ۲۸ راهنمای گردشگری در استان با استقرار در نوروزگاه‌ها سایت هگمتانه آرامگاه بوعلی سینا و گنبد علویان جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استان را به میهمانان نوروزی معرفی کردند.

خاکسار با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی در مقصد سفر نیازمند آگاهی‌های لازم از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند بر نقش مؤثر راهنمایان گردشگری در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد.

وی در ادامه از راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی یاد کرد و گفت: راهنمایان گردشگری نقشی تعیین کننده‌ای در جذب و ماندگاری مسافران و رونق صنعت گردشگری دارند.