گرگان- امام جمعه گرگان گفت: ارتقاء توانمندی های نظامی و دفاعی و پیشرفت های علمی ضامن استقلال و عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهارکرد: با تلاش و همت فرزندان این مرز و بوم، خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت‌ها و توانمندی‌های متعددی در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای و دیگر علوم برتر جهان شده است.

امام جمعه گرگان افزود: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در علوم مختلف سرآمد کشورهای منطقه و حتی جهان است که از آن جمله می‌توان، به توانمندی‌های پزشکی در حوزه درمان ناباروری، توانمندی‌های دفاعی در حوزه ساخت و تولید پهپادهای پیشرفته و علوم هسته‌ای اشاره کرد.

وی گفت: باید نیازهای کشور در داخل برآورده و تأمین شود و نباید دست نیاز به بیگانگان و کشورهای خارجی دراز کنیم.

نورمفیدی افزود: با پیشرفت‌های مختلف و در چنین شرایطی استقلال کشور ماندگار خواهد شد.

وی گفت: ماه‌های گذشته رئیس جمهور آمریکا مباحثی را علیه ایران مطرح کرد که با پاسخ صریح و شفاف ایران مواجه شد و دیگر جرأت نکرد که به تهدیدات خود را عملی کند.

امام جمعه گرگان به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: برای تحقق شعار سال باید در گام نخست و با کمک قوای سه گانه تورم مهار شود تا بتوانیم رشد تولید را عملیاتی کنیم.

وی گفت: به عقیده بسیاری از کارشناسان اقتصادی، منشأ اصلی بروز تورم مقوله کسری بودجه است، یعنی درآمدها و هزینه‌های قوه مجریه با هم تناسب ندارد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: دولت باید ساز و کاری ترسیم کند که میزان تحقق درآمدها با هزینه‌ها تناسب داشته باشد.

نورمفیدی اظهار کرد: در مقوله تولید نیازمند آن هستیم که یک عزم همگانی شکل بگیرد تا حمایت‌های حاکمیت منجر به کمک به کارگر ایرانی شود نه اینکه درآمدهای ملی برای کارگران خارجی مصرف شود.