گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: انتظار است که مردم در روز ۱۳ بدر به عنوان همیاران طبیعت در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا بوده و همراه کارکنان منابع طبیعی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سلامتی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مردم در روز ۱۳ بدر به عنوان همیاران طبیعت در راستای حفاظت از منابع طبیعی کوشا بوده و همراه با کارکنان منابع طبیعی گلستان حافظ طبیعت باشند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: مسافران و گردشگرانی که در روز طبیعت از تفرجگاه‌های جنگلی استفاده می‌کنند از شکستن سرشاخه‌های درختان خودداری کنند.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم به عنوان محافظان طبیعت و این منابع با ارزش باشیم و برای حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها و مراتع احساس مسئولیت کنیم.

سلامتی بیان کرد: مردم باید از خاموش شدن آتشی که در جنگل روشن می‌کنند، اطمینان پیدا کنند و از رهاکردن زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای خودداری کنند چرا که این گونه زباله‌ها بر اثر تابش نور خورشید همچون ذره بین عمل می‌کنند و باعث آتش سوزی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: گردشگران محل اسکان خود را با توجه به فصل رویش گیاهان و نهال‌ها در اماکنی انتخاب شوند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه منابع طبیعی سالم جزو سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، ادامه داد: گردشگران و مسافران با استفاده از این ارزش‌های خدادادی و با رعایت اخلاق طبیعت گردی در حفظ طبیعت و این منابع با ارزش تلاش کنند.

سرهنگ عیسی گلبینی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری گلستان هم گفت: هم استانی‌های در صورت وقوع حوادثی همچون آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها و یا هرگونه تخریب را سریعاً به تلفن یگان امداد جنگل و مرتع در میان بگذارند تا مأموران یگان حفاظتی اداره کل منابع طبیعی که در آماده باش کامل هستند با این موارد برخورد کنند.