سمنان- استاندار سمنان گفت: کارگروه حجاب و عفاف در استان با دبیری معاونت سیاسی استانداری ایجاد خواهد شد تا اقدامات و مصوبات این حوزه را پیگیری کند.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به اقدامات حوزه حجاب در استان سمنان بیان کرد: دستورالعمل حجاب و عفاف به استان سمنان ابلاغ شده و لذا ضرورت دارد که با دبیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری یک کارگروه برای عملیاتی شدن بندهای این دستورالعمل ایجاد شود و شاهد برگزاری نشست‌ها و جلسات مرتبط باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات ایجابی، اقناعی و تبیینی در زمینه حجاب و عفاف مد نظر قرار گیرد، افزود: تا جایی که مقدور است باید اقدامات تبیینی را صورت داد اما اگر مواردی هستند که هدف مند در راستای هنجارشکنی اقدام می‌کنند، مورد برخورد قرار گیرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه فرهنگ حجاب و عفاف یکی از مهمترین مسائلی است که باید در سال جاری مد نظر قرار گیرد، بیان کرد: مردم متدین و خداشناس استان سمنان مطالبه جدی در قبال حجاب و عفاف دارند.

هاشمی با بیان اینکه در فضای عمومی بحث گروه‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌بایست مد نظر قرار گیرد البته این گروه‌ها باید آموزش دیده باشند، افزود: یک عزم عمومی برای مقابله با هنجارشکنی‌های صورت گرفته در راستای حجاب و عفاف ایجاد شده و امیدواریم اقدامات خوبی در استان و کشور شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه از آنجا که حجاب یک مطالبه عمومی مردم استان سمنان است، کمیته و کارگروه عفاف و حجاب در استان ایجاد خواهد شد، افزود: این کمیته با محوریت معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری ایجاد خواهد شد و بازدیدهای نظارتی از دستگاه‌های اجرایی و همچنین تهیه گزارش‌های اقدامات صورت گرفته را نیز مد نظر خواهند داشت.

استاندار سمنان تشویق و ترغیب به رعایت حجاب و عفاف را اولویت دانست و گفت: یکی از مسائلی که باید مد نظر باشد رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی است که مدیران در این ارتباط اهتمام داشته باشند.