مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ادامه روند افزایش دما، در روزهای آینده هوای خراسان رضوی گرم‌تر خواهد شد.

زهرا آهنگرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ امروز نیز رگبار پراکنده بااحتمال رعدوبرق بویژه در نواحی شمالی، برخی نقاط مرکزی و شرقی ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امشب و اوایل وقت فردا، در نواحی مستعد احتمال تشکیل مه و کاهش دید نیز دور از انتظار نیست. روزهای پنج شنبه و جمعه، گاهی افزایش سرعت باد و افزایش ابرناکی در سطح استان با احتمال رگبار پراکنده در نواحی شمالی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امشب دمای شبانه در نیمه شمالی و شرقی کاهش می‌یابد اما شاهد افزایش دمای روزانه در سطح استان هستیم که با ادامه روند افزایش دما، در روزهای آینده هوای استان گرم‌تر خواهد شد.

آهنگرزاده وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه را صاف تا کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس خنک‌ترین و تایباد با بیشینه دمای ۲۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین ۷+ و ۱۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش باد و بیشترین میزان بارندگی به ترتیب از ایستگاه‌های هواشناسی داورزن با ۶۸ کیلومتر بر ساعت و کلات نادر با ۱.۲ میلی‌متر گزارش شده است.