یاسوج_ مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۹ هزار و ۶۵۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: ضبط و معدوم سازی ۹ هزار و ۶۵۸ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و مشکل دار در طول اجرای طرح «تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروز ۱۴۰۲» در استان محقق شد.

رجایی فر تصریح کرد: این حجم از فرآورده ضبط شده به همت بازرسان بهداشتی دامپزشکی و در برخی موارد توسط گشت‌های مشترک دامپزشکی با تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و پلیس امنیت اقتصادی کشف شد.

وی ابراز داشت: در طرح تشدید نظارت‌های نوروزی امسال که از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین سال جاری اجرا شد، با مشارکت ۲۱ گروه ثابت و سیار، ۴ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه انواع مواد خام دامی، رستوران‌ها، سردخانه‌های نگهداری مواد خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: همچنین بیش از ۹۰ مورد بازدید شبانه روزی از کشتارگاه‌های دام و طیور، برای استحصال محصولات کشتارگاهی سالم و بهداشتی توسط ناظران انجام شده است که این روند تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.