کرمانشاه- رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه گفت: واحدهای صنفی متخلف در ماه مبارک رمضان پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن حیدری اظهار کرد: ماه مبارک رمضان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان از جمله کشور اسلامی ما برخوردار است و انتظامی نیز مسئولیت دارد تا با تأمین امنیت و آرامش بستر انجام فرایض را برای شهروندان فراهم کند.

وی افزود: در این راستا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان با هدف برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت واحدهای صنفی و همچنین حفظ حرمت و شأن این ماه مبارک جلساتی با دستگاه‌های ذیربط از جمله دستگاه قضائی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، بهداشت، اتحادیه‌های صنفی و … برگزار شده و هماهنگی‌های لازم در این رابطه به عمل آمد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این رابطه صنوف مختلف درخواست‌های خود به منظور انجام فعالیت در ماه رمضان را به اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان تحویل داده و در جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذکر شده این درخواست‌ها بررسی و به صنوف واجد شرایط مجوز اعطا شد.

حیدری با اشاره به ممنوعیت کامل فعالیت اصنافی همانند آب میوه فروشی‌ها، کبابی و جگرکی‌ها، کافی شاپ ها و قهوه خانه‌ها در ماه مبارک رمضان (از اذان صبح تا اذان مغرب)، بیان کرد: در این زمینه برای رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌هایی که در داخل شهر هستند، به اقتضا شرایطی همانند قرار داشتن در منطقه گردشگری، مجاورت با بیمارستان و.. با رعایت فاصله خاص مجوز فعالیت صادر شد که البته با توجه زیاد بودن متقاضی مجوز صادره با تقسیم بندی ایام ماه مبارک رمضان به صورت ۱۰ یا ۱۵ روزه به صنوف اعطا شد با اینکه در این صورت نیز واحدهای صنفی ملزم به رعایت الزامات خاص شدند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان ۶ واحد گشت پلیس امنیت عمومی با محوریت اداره نظارت بر اماکن عمومی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر بر فعالیت واحدهای صنفی به ویژه واحدهای صنفی اغذیه فروشی نظارت داشته و در صورت لزوم نسبت به پلمب واحدهای صنفی متخلف اقدام خواهند کرد.