گنبدکاووس- همایش «ستاره های زمین»، پویش جلسات انس با قرآن کریم گلستان در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش قرآنی ستاره های زمین، پویش جلسات انس با قرآن کریم استان گلستان شامگاه چهارشنبه در امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد.

در این جلسه سید مصطفی حسینی واعظ، دستیار ویژه استاندار در امور قرآنی با اشاره به طراحی و تنظیم سند چشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ گلستان با محوریت حل مسئله فقدان انس آحاد مردم با قرآن گفت: بهترین راه برای انس مردم با قرآن احیای جلسات قرآنی که از قدیم رواج داشته است.

وی افزود: در سند چشم انداز قرآنی ۱۴۰۸ گلستان ۱۵ هزار جلسه مردمی انس با قرآن برگزار می شود که معتقد هستیم این برنامه جامع سبب کاهش آسیب های اجتماعی با تربیت قرآنی خواهد شد.

دبیر هماهنگی اجرای سند قرآنی گلستان بیان کرد: در قالب تربیت معلم و مدرس قرآنی، اهدا محتواهای آموزشی و تقدیم پرچم متبرک آستان قدس رضوی، حضرت معصومه (س) و امامزاده یحیی بن زید (ع) و برنامه‌های گفتمان سازی، توانمند سازی، جریان سازی و کادر سازی از محافل مردمی انس با قرآن حمایت می کنیم تا جبهه وسیع قرآنی در استان شکل بگیرد.

مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس هم از برگزاری سه هزار جلسه قرآنی در سند چشم انداز افق قرآنی ۱۴۰۸ گنبدکاووس خبر داد و افزود: در سال جاری ۳۰۰ محفل انس با قرآن در شهرستان برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم شهید مهدی شکوری و تعدادی از فعالان قرآنی شهرستان تجلیل شد.