قدس- فرماندار قدس بر ضرورت پیگیری مصوبات نشست‌های شورای فرهنگ عمومی توسط دستگاه های اجرایی شهرقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید گلی‌کانی صبح پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهر قدس اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیری قرار دارد که مبنای آن بر اساس اسلامیت، دین، شریعت و آرمان‌های امام راحل پایه‌گذاری شده و با این اوصاف دشمن همواره به دنبال برنامه‌ریزی در راستای لطمه به این نظام است. وی در رابطه با دشمنی‌های بسیار استکبار افزود: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که علیرغم دشمنی‌های بسیار استکبار، امسال چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و امیدوارم این انقلاب به ظهور امام زمان (عج) ختم شود.

وی افزود: رسالت مسئولین در این حوزه مشخص است، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مصوبات جلسات خصوصاً نشست‌های شورای فرهنگ عمومی، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی را پیگیری کنند و تقویم زمان اجرای این مصوبات نیز توسط هر اداره تنظیم شود.

فرماندار شهرقدس گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی بسیاری در شهرستان موجود می‌باشد که نمونه آن برگزاری اجلاس نماز شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی است که در سطح استان مسبوق به سابقه نبود و در حال حاضر در سطح کشور نیز یکی از گزینه‌های محل برگزاری اجلاس نماز ملی شهرستان قدس می‌باشد.

گلی‌کانی عنوان کرد: در مساجد همواره مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود بنابراین می‌بایست از این ظرفیت در راستای جذب نظام دانش‌آموزی خصوصاً در شب‌های قدر و عید فطر استفاده کنیم چرا که طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دشمن در حال برنامه‌ریزی برای نسل جوان است و تحقق این امر بسته به نوع تصمیمات کاربردی و اجرای مصوبات می‌باشد.

وی در ادامه عنوان داشت: با توجه به نزدیکی روز قدس می‌بایست از ظرفیت تعدادی از مساجد به صورت پایلوت در سطح شهرستان استفاده کرد و نسبت اطلاع‌رسانی آن اقدام شود به طوری که شهروندان در ساعت مقرر از این مساجد به عنوان مبدا به سمت میدان قدس حرکت کنند و به جمعیت بپیوندند.