به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبههای این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ۱۹ رمضان اظهار کرد: بزرگترین مقام و افتخار انسان، عبودیت است و حضرت علی (ع) فاتح عبودیت و بندگی است.
وی افزود: حیات طیبه امیرالمؤمنین دائماً مبتنی بر ایمان و عبودیت بود و همین را دشمن نتوانست تحمل کند و او را به شهادت رساند.
امامجمعه موقت قزوین ادامه داد: همانطور که خدا مسجدالحرام را حرم مکانی قرار داده، ماه رمضان را هم حرم زمانی مقرر فرموده است و همانگونه که مسجدالحرام کعبه دارد و کعبه قلب حرم است، قلب ماه رمضان هم شب قدر است.
وی با بیان اینکه شب قدر شب کیمیایی و شب تدارک است، تأکید کرد: برای رسیدن به توحید، حیات طیبه، وارد شدن در نور و روشنایی و رهایی از شیطان، نیازمند حقیقت قرآن و حقیقت ولایت هستیم و شب قدر، ظرف نزول این دو حقیقت است.
حجتالاسلام موسوی با اشاره به اینکه سهمی که از حقیقت ولایت و حقیقت قرآن نصیب هر انسانی در طول سال میشود در شب قدر معین میشود، تأکید کرد: اگر کسی بخواهد به حقیقت قرآن ولایت راه پیدا کند باید خودش را به این شب برساند و هر کس سهم بیشتری بخواهد باید خودش را به معصوم نزدیکتر کند.
وی با اشاره به اینکه دادههای ما در این شبها فوقالعاده مهم است، عنوان کرد: بزرگان دین یک سال مراقبت میکردند که برای شب قدر بهترین تقدیر را به خدمت حضرت بدهند که امضا کند.
باید از فسادستیز حمایت شود
امامجمعه موقت قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان و کارگزاران نظام تأکید کرد: مدیران و مسئولان توجه کنند اگر میخواهند قدمی برای رونق اقتصاد و تحقق شعار سال بردارند توصیه مقام معظم رهبری شاهکلید رونق اقتصادی، تابلوی راهنمای رونق اقتصادی و فصل الخطاب در حوزه اقتصادی است.
وی با بیان اینکه اولین قدم برای رونق اقتصادی مبارزه با فساد است، اضافه کرد: در یک نگاه کلان در کشور ما و در نگاه جزئیتر در استان باید نهادهایی که در خط مقدم مبارزه با فساد هستند حمایت و پشتیبانی بشوند.
حجتالاسلام موسوی با تأکید بر اینکه باید فساد ستیز را حمایت، تقویت و تقدیر کرد نه اینکه تضعیف کنیم، گفت: ائمه جمعه استان قزوین بهعنوان مطالبه گران تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری با محوریت و هدایت نماینده محترم ولیفقیه در استان قطعاً از اقدام جهادی، انقلابی و بدون ملاحظه مدیران فساد ستیز حمایت خواهند کردند و کوتاهی مدیران را بدون رودربایستی گوشزد خواهند کرد.
کشف حجاب ابزار دشمن برای دوقطبی سازی است
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حجاب ادامه داد: کشف حجاب امروز ابزار سیاسی دشمن برای ایجاد شکافهای اجتماعی و دوقطبی سازی جامعه و عاملی برای انفکاک ملت از حاکمیت اسلامی است.
خطیب موقت نماز جمعه در قزوین اظهار کرد: سرویسهای امنیتی و رسانههای ضدانقلاب از برجستهسازی و ترویج کشف حجاب، دنبال ایجاد فرصت برای غرب برای تحریم و فشار بیشتر به مردم ایران هستند و طبیعی است که حاکمیت برای دفاع از مردم وظیفه دارد با چنین سناریوهایی مقابله کند و رهبر حکیم انقلاب در این راستا، کشف حجاب را حرام سیاسی معرفی کنند.
وی تصریح کرد: ناهنجاری کشف حجاب، پیامدهایی فراتر از آسیبهای فردی، اجتماعی و فرهنگی پیدا کرده و نظم، آرامش و امنیت مردم و کشور را تحت تأثیر قرار داده است و از این رو بهعنوان وظیفه ذاتی، محل ورود و دخالت حاکمیت خواهد بود.
همه کسانی که کشف حجاب میکنند در حال مبارزه با جمهوری اسلامی نیستند
حجتالاسلام موسوی با بیان اینکه همه زنانی که کشف حجاب میکنند در حال مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی نیستند، عنوان کرد: بسیاری از این بانوان ایرانی، تعلقات معنوی، مذهبی، وطندوستی و میهنپرستی دارند.
وی تأکید کرد: بانوان اگر از پشت پرده سیاسی و امنیتی ترویج و طراحی کشف حجاب آگاه شوند، حتماً با آن همراهی نخواهند کرد.
امامجمعه موقت قزوین ادامه داد: واقعیت این است که با یک اقلیت ناچیزی روبهرو هستیم که آگاهانه در حال انجام حرام سیاسی کشف حجاب بوده و آگاهانه در زمین دشمن بازی میکنند.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه حاکمیت این است با این افراد باید مدبرانه، حکیمانه، مخلصانه، دلسوزانه، هوشمندانه و قاطعانه رفتار کرد و وظیفه مردم نیز در راستای عمل به نهی از منکر تذکر لسانی است.
آثار شهید آوینی بهخوبی مورد توجه قرار نگرفته است
حجتالاسلام موسوی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: هنرمندی و هنروَرزی تنها یک بُعد از ابعاد شخصیتی شهید آوینی است و قلم شهید آوینی دارای شاخصههای اصلی «عُمق»، «زیبایی»، «جذابیت»، «تعهد» و «اخلاص» است.
وی در پایان یادآور شد: متأسفانه آنطور که شاید و باید آثار سید مورد عنایت جبهه فرهنگی انقلاب بهویژه نسلهای جوان واقع نشده است و دلیل این کم اهتمامی، علاوه بر سانسور جریانهای غیرانقلابی نسبت به نوشتههای سید، عدم برنامهریزی مؤثر برای نشر آرا و اندیشههای او از سوی جبهه انقلاب است.