تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

گرگان- پس از ۶ سال تلاش و پیگیری مدیران گلستان، اداره کل انتقال خون این استان با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریالی مجهز به اتوبوس خونگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از ۶ سال تلاش و پیگیری مدیران ارشد استان گلستان، اداره کل انتقال خون این استان با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریالی مجهز به اتوبوس خونگیری شد.

مدیرکل انتقال خون گلستان صبح شنبه در حاشیه تحویل این اتوبوس به خبرنگاران، گفت: سالانه بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار واحد خون در استان اهدا می‌شود که توجه به اهدا اتوبوس انتظار رشد ۱۵ درصدی را در این زمینه داریم.

فاطمه محمدی افزود: بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال برای تأمین این اتوبوس هزینه شده است و چهار تخت مخصوص آقایان و دو تخت مخصوص بانوان دارد.

وی گفت: نیاز خونی بیماران و مراکز بیمارستانی گلستان روزانه ۱۸۰ واحد است که برای تحقق این مقدار حداقل باید هر روز ۲۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه کنند.

گفتنی است؛ پس از ۶ سال از نداشتن اتوبوس سیار با پیگیری‌های استاندار و کمک خیران، مدیر عامل سازمان و همچنین مدیران ارشد استانی این اتوبوس فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.

گلستان بیش از سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و نیازمند خون دارد که از این تعداد، هزار بیمار دیالیزی و ۴۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی بوده و نیازمند استفاده مستمر از خون هستند.