شهرکرد_مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: اولین گلخانه شیشه‌ای استان به مساحت ۲ هزار و ۳۲۰ متر مربع و با تولید سالانه ۱۳۸ تن و اشتغال‌زایی سه نفر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم شیخ سامانی پیش از ظهر شنبه در آئین افتتاح اولین گلخانه شیشه‌ای استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این گلخانه به مساحت ۲ هزار و ۳۲۰ متر مربع و با تولید سالانه ۱۳۸ تن و اشتغال‌زایی سه نفر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اعتبار ساخت این گلخانه شیشه‌ای برابر با ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که از این میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات تبصره ۱۸ بانک کشاورزی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان ادامه داد: در حال حاضر چهار گلخانه فعال در سطح شهرستان وجود دارد که مساحت آن ۱.۵ هکتار است.

شیخ سامانی عنوان کرد: این گلخانه‌ها در زمینه‌های تولید سبزی و صیفی، تولید گل شاخه بریده، تولید پایه‌های رویشی و تولید پایه رز فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش اتلاف انرژی در محیط گلخانه، شفافیت بالا و قابلیت جذب نور خورشید و مصرف انرژی کمتر برای گرم شدن گلخانه در فصول سرد سال از مزیت‌های پوشش شیشه‌ای نسبت به پوشش پلاستیکی است که در گلخانه شیشه‌ای به کار رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان اضافه کرد: دو گلخانه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در دست اقدام داریم که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.