کرج- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: ۸۰ محفل انس با قرآن و جلسات جزخوانی قرآن در در بیش از ۱۵۰ مدرسه منتخب برگزار در حال برگزاری است.

سردار فتح اللهیدر گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی برای بهره گیری، توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و قرآن در بین نسل نوجوان و جوان است و درک مفاهیم قرآنی در به کارگیری خلاقیت دانش آموزان در جهت گسترده کردن مفاهیم آن و به کار بستن آن در زندگی شأن بسیار تأثیرگذار است.

وی یادگیری پیام‌های قرآنی را مصداق‌هایی از تربیت درست دینی و راه روشنی برای رشد معنوی و یادگیری توأم با ایمان دانست و افزود: آنچه در زمینه تربیت دینی و قرآنی مد نظر می‌باشد، ایجاد نگرش و انگیزش صحیح در زندگی واقعی و تحصیل دانش آموز است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز افزود: قرآن کریم کامل‌ترین کتاب تربیتی و اخلاقی است و جامع‌ترین هدف‌ها و روش‌های تربیتی در ابعاد فردی و اجتماعی را در بر دارد و با اندکی تدبر در آن می‌توان در راستای دستیابی به اهداف ساحت اعتقادی - اخلاقی سند تحول بنیادین قدم برداشت.

فتح اللهی اضافه کرد: از این رو برنامه‌هایی در سطح اداره کل، ادارات مناطق و مدارس در ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی و در حال اجرا است.

وی افزود: برگزاری جلسات جز خوانی قرآن کریم در اداره کل، ادارات نواحی و مناطق و بیش از ۱۵۰ مدرسه منتخب در سطح استان، برپایی ۸۰ محافل انس با قرآن در مدارس و برگزاری نشست‌های اعتقادی - بصیرتی با حضور ائمه جمعه استان از اهم این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز برگزاری دو مسابقه با عنوان‌های زمزم احکام و دلگویه‌های قرآنی در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: مسابقه زمزم احکام ویژه دانش آموزان و مسابقه دلگویه‌های قرآنی ویژه فرهنگیان برنامه‌ریزی شده است که به شش برنده آن در هرشب، جوایزی اهدا می‌شود.

وی از برگزاری دو ویژه برنامه بهار بندگی برای دانش آموزان با عنوان جشن تکلیف ویژه پسران و جشن روزه اولی‌ها ویژه دختران یاد کرد.