بیرجند-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موزه استکبار ستیزی در طبس ۴۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: برای ساخت این موزه ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

غلامرضا فلاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موزه استکبارستیزی در صحرای طبس تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون برای این موزه ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه دولت نیز در زمینه ساخت این موزه همکاری بسیار خوبی دارد در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، امیدواریم سال آینده این موزه قابل افتتاح باشد.

فلاحی با اشاره به پنجم اردیبهشت ما سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس گفت: این حادثه یک تقابل مهم نظام سلطه و استکبار جهانی با انقلاب اسلامی بود که به اذن الهی با شکست مفتضحانه ای رو به رو شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: تلاش ما بر این است که جوانان و نوجوانان با ابعاد مهم حادثه شکست حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس آشنا شوند و چهره واقعی استکبار جهانی را بشناسند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری باشکوه بزرگداشت حماسه پنجم اردیبهشت ماه تاکنون دو جلسه برگزار شده است، اظهار کرد: جلسه مهم و محوری در همان روز در محل صحرای طبس برگزار می‌شود ولی روز قبل و بعد از آن نیز در مساجد و دانشگاه‌ها و … برنامه‌های تبیینی وجود خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در زمینه پیوست رسانه‌ای این بزرگداشت یادآور شد: در رسانه‌های استان چه رسانه‌های مکتوب و چه رسانه‌های مجازی و برخط مصاحبه‌هایی با عزیزانی که در آن حادثه حضور داشته و خوشبختانه هنوز در قید حیات هستند، صورت خواهد گرفت.

فلاحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد منتظر قائم، شهید این حادثه گفت: گفت و گوهای رسانه‌ای نیز با خانواده این شهید بزرگوار صورت خواهد گرفت و هنرمندان نیز نسبت به خلق آثار هنری در این زمینه در بخش‌های مختلف اقدام می‌کنند.