ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هر گونه کوتاهی در زمینه تبلیغ عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی دوشنبه شب در جلسه روحانیون کنشگر جهاد تبیین که در مسجد حاجی خان ارومیه، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی زمینه تبلیغ همه جانبه در فضای حقیقی و مجازی فراهم شده است و هر گونه کوتاهی در این مورد عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در بحث تبلیغ معارف اهل بیت محسوس است که بعضاً مشاهده می‌شود معارف الهی و اهل بیت را به دیگران بیان می‌کنیم اما خودمان را فراموش می‌کنیم و باید به آنچه که دیگران را دعوت می‌کنیم خودمان نیز بدان عامل باشیم.

وی افزود: قرآن نیز به انسان تذکر می‌دهد که دیگران را به خوبی‌ها و محسنات دعوت می‌کنید و آیات قرآن را تلاوت می‌کنید اما خود را فراموش می‌کنید و کسی که چنین خصوصیاتی داشته باشد در عقلانیت او مشکل وجود دارد.

امام جمعه ارومیه گفت: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه به مردم بیان می‌کنند که آنچه را به شما دستور دادم عمل کنید قبل از شما خویش بدان عامل بودم و هر چه را که شما را از آن نهی کردم خودم قبل از شما ترک کردم.

وی با بیان اینکه اگر به عنوان طلبه با مطالعه احوالات اهل بیت تغییری در حالات ما پیدا می‌شود معلوم می‌شود علومی که یاد گرفتیم مفید بوده در غیر این صورت علم اندوخته شده فایده‌ای نداشته است، افزود: باید آموزش، مطالعه و بیان آن به مردم صرفاً بخاطر خداوند باشد و خاصیت علم ایجاد تواضع در انسان و خوف الهی است.

دشمنان امروز با جنگ نرم وارد شده‌اند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در روایات بیان شده است که نگاه کردن به چهره امام علی علیه السلام عبادت است و برخی از معاندین برای اینکه مانع بیان فضائل علی علیه السلام باشند روایات معتبر را از اعتبار می‌اندازند.

حجت الاسلام منصور امامی در ادامه با اشاره به جهاد تبیین گفت: امروز جمهوری اسلامی در مقابل ابرقدرت‌های تاریخ قد علم کرده و ایستاده است و اگر در جایگاهی که قرار داریم را درک کنیم کنش‌ها و واکنش‌های ما متفاوت خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دشمن امروز با جنگ نرم وارد شده است و باید نقطه ثقل مرکزی حملات دشمن را بشناسیم گفت: رهبر انقلاب در دیدارهای متعدد خودشان به روحانیون، شعرا و دیگران تاکید کرده‌اند که باید میدان جنگ دشمن را بشناسید و برای مقابله با آن برنامه ریزی جدی داشته باشید. و آن حرکتی جهاد است که در برابر تهاجم دشمن بایستد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: امروز دشمن مهم‌ترین حملات خود را بر روی خانواده‌ها، جمعیت، مسائل اقتصادی و فرهنگی و… قرار داده است تا بتواند فساد را در جامعه گسترش دهد و امروز دشمن به نام عقلانیت دین را زیر سوال می‌برد و باید برای مقابله با آن قواعد عقلی مورد قبول بشر را یاد بگیریم و امروز به تولید ادبیات جدید نیازمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز نیاز به ایجاد یک گفتمان سازی تبلیغی دینی داریم و شیطان نمی‌گذارد انسان در یک جا مستقر شود و اگر ما نتوانیم اولویت‌های خود را مشخص کنیم سردرگم می‌شویم و یکی از مهم‌ترین کارهای شیطان این است که اجازه ندهد انسان به اولویت برسد و در صورت دست یابی بدان تلاش می‌کند آن را تغییر دهد.