کرج- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان‌های خیابان بوعلی گفت: هشت واحد مسکونی و تجاری ناایمن در حصارک تخلیه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر غفاری با اشاره به تشکیل کارگروه شناسایی و بازسازی ساختمان‌های پرخطر در البرز اظهار کرد: این کارگروه به دستور استاندار البرز و در مرحله اول با محوریت بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن و پرخطر شهرستان کرج تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اولین نشست این کارگروه به بررسی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در معرض خطر حد فاصل خیابان‌های بوعلی و باستانی در محله حصارک کرج که به نوعی در وضعیت قرمز قرار دارند، اختصاص داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: در مجموع تعداد ساختمان‌های ناپایدار و ناایمن در سطح استان زیاد است و این کارگروه وظیفه شناسایی و بسترسازی برای ایمن سازی آنها را به عهده دارد.

وی تصریح کرد: به کمک این کارگروه روند ایمن سازی ساختمان‌هایی که قابل صدور پروانه دارند و مالکان هم در این زمینه همکاری لازم را دارند، تسهیل می‌شود.

غفاری اظهار کرد: صدور رایگان پروانه ساختمانی و ارائه تسهیلات بانکی کم بهره بخشی از اقداماتی است که در زمینه ایمن سازی ساختمان‌های ناپایدار می‌تواند صورت بگیرد.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان‌های خیابان بوعلی گفت: شش واحد مسکونی، دو واحد تجاری و دو انبار تجاری تخلیه شده است.

وی افزود: سه واحد تجاری و سه واحد مسکونی هنوز تخلیه نکرده‌اند و پیگیر آن هستیم که صاحبان آنها هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: در کارگروه مذکور، اولویت با شناسایی و ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن مسکونی است چون این واحدها در حقیقت تمام دارایی ساکنانشان هستند.

وی گفت: صاحبان واحدهای تجاری ناپایدار می‌توانند پس از تخلیه به راحتی فضای دیگری را در اختیار بگیرند ولی کسانی که در ساختمان‌هایی ناایمن زندگی می‌کنند و رغبتی برای تخلیه نشان نمی‌دهند به این دلیل است که امکان پرداخت هزینه خرید یا اجاره واحد دیگری را ندارند و اگر خانه خود را تخلیه کنند سرپناه خود را از دست می‌دهند به همین دلیل این کارگروه بیشتر بر تغییر وضعیت واحدهای مسکونی ناامین متمرکز است.