شیراز-نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: راه‌اندازی موزه و مرکز پژوهش‌های قرآنی آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) نیازمند کمک همه‌جانبه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در گردهمایی جامعه قرآنی فارس بیان کرد: قرآن کریم از هر جهت معجزه است و معجزه بودن آن را بارها لمس کرده‌ایم اما آنچه که بایسته جامعه ماست در رابطه با قرآن انجام نمی‌دهیم و نتوانستیم انجام دهیم.

آیت‌الله دژکام از اقدامات جامعه قرآنی قدردانی و اضافه کرد: تک تک این اقدامات ارزشمند است اما هدف‌گذاری جامعه منتظر امام زمان (عج) و شریک قرآن این بوده که چیزی نزدیک به ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم.

او با بیان اینکه اقدامات بسیاری باید انجام دهیم تا به این هدف برسیم، گفت: شیراز و حرم سوم اهل بیت (ع) باید نقش ویژه‌ای در پیشبرد علوم قرآن و برنامه‌های قرآنی داشته باشد. البته ظرفیت‌هایی در شیراز وجود داشت که پیدا نیست لذا از متولیان امر درخواست می‌شود تا این ظرفیت‌ها را شناسایی، تقویت و معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شیراز در عرصه‌های مختلف قرآنی حرف اول را می‌زند، گفت: شیراز در هنرهای قرآنی که در تذهیب و کتابت به کار می‌رود، واقعاً رتبه عالی دارد. همچنین کارهای منبتی که در شیراز انجام می‌شود شهرت جهانی دارد. در زمینه کتابت وحی نیز کاتبان وحی متعددی در شیراز و استان فارس داریم که کل قرآن را کتابت کرده‌اند اما کسی این‌ها را نمی‌داند و باید این مسائل تبیین شوند.

امام جمعه شیراز ضمن قدردانی از هدف‌گذاری تولیت حرم شاه‌چراغ (ع) برای راه‌اندازی موزه قرآنی و مرکز پژوهش‌های قرآنی در حرم مطهر گفت: حرم هم به لحاظ ساخت و ساز و هم به لحاظ کارهای فکری نیاز به کمک همه جانبه دارد.

وی با بیان اینکه گردهمایی قرآنیان به همت شورای قرآن استان برگزار شده است تا این شورا هدف خود را بازبینی و بازنگری کند، افزود: در خصوص آموزش قرآن و حفظ قرآن اقدامات خوبی شکل گرفته است. ۹۰ تشکل قرآنی در استان وجود دارد که اقدامات خوبی انجام می‌دهند اما باید این اقدامات معرفی شوند و چنین کاری نیز نیاز به مدیریت مستمر دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید بر اینکه باید جلسه قرآنی وزین و سنگین هفتگی داشته باشیم، حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) جای مناسبی برای چنین اقداماتی دانست.