رسانه‌های غربی به نقل از یک مقام عالی‌رتبه اماراتی اعلام کردند که امارات از تلاش‎های عربستان برای دستیابی به راه‌حلی برای بحران یمن حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک عربی، یک مقام اماراتی تاکید کرد که ابوظبی خواهان آغاز مسیری سازنده میان همه جریان‌های یمنی است و به همین دلیل از تلاش‌های عربستان در این زمینه حمایت می‌کند.

بر اساس اظهارات این مقام اماراتی، از ابتدای بحران یمن، امارات متحده عربی همواره از عربستان سعودی حمایت کرده و از تلاش‌های کنونی این کشور برای یافتن راه‌حل سیاسی برای ایجاد صلح فراگیر و پایان دادن دائمی به خصومت‌ها بین همه طرف های یمنی، حمایت کامل و همه‌جانبه می کند.

گفتنی است امارات متحده عربی سالها یکی از اعضای ائتلاف متجاوز به فرماندهی عربستان سعودی در جنگ علیه مردم مظلوم یمن بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، عربستان سعودی به تازگی و پس از توافق با ایران در تلاش است تا سیاست‌های خود را در یمن تغییر دهد و چشم‌اندازی مبتنی بر اجماع یمنی‌ها و آغاز گفتگوهای صلح بین طرف‌های درگیر، پیشنهاد کند.

در همین راستا، سفیر عربستان در صنعا پایتخت یمن شامگاه یکشنبه با همراهی یک هیئت عمانی با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و اعلام کرد که این سفر در چارچوب تلاش‌های عربستان برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس دائمی انجام شده است.