کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: طرح پزشک خانواده با هدف تحقق عدالت سلامت محور اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکیبا بعد از ظهر چهارشنبه در نشست اجرایی طرح پزشک خانواده که با حضور رؤسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه پزشکی خانواده برای عدالت سلامت و گسترش خدمات بهداشت درمان، کاهش هزینه‌های درمان در نقاط شهر استان اجرا خواهد شد.

وی افزود: تقویت نظام شبکه و گسترش خدمات، ارتقای سطح سلامت جامعه، افزایش دسترسی عادلانه مردم و بهره مندی از خدمات سلامت فعال و با کیفیت، کارآمد نمودن حمایت اجتماعی و حفاظت مالی از مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت و پاسخگویی به نیازهای سلامت جامعه و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شبکه‌های بهداشتی و درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت در حیطه‌های مختلف از جمله فضای فیزیکی، راهبری و برنامه ریزی، مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی، مدیریت اطلاعات سلامت و نظام ارجاع، پایش و نظارت، تجهیزات، مدیریت دارویی و … برای اجرای بهتر برنامه پزشکی خانواده باید مورد بررسی قرار گیرد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز تأمین گردد.

شکیبا ادامه داد: همچنین باید هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی لازم در راستای اجرای مطلوب این برنامه در استان کرمانشاه انجام شود.