شهرکرد - مدیر کل استاندارد چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح خالص فروشی شیرینی در قنادی های استان با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان در استان خبر داد.

مهدی پژوهش در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح در ادامه طرح پایش و نظارت بر کمیت فرآورده‌های پیش بسته بندی که از اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شد، دنبال و پیگیری می‌شود و بر اساس طرح خالص فروشی باید هزینه جعبه شیرینی هنگام فروش انواع شیرینی به طور مجزا محاسبه شود که این موضوع به مجمع امور صنفی استان نیز اطلاع رسانی شده است.

پژوهش در ادامه افزود: در رابطه با اجرای این طرح توضیحات و تذکرات لازم به واحدهای صنفی قنادی و شیرینی فروشان نیز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه قنادان موظف به تعیین قیمت و وزن جعبه و خالص شیرینی به شکل جداگانه هستند و عدم رعایت این مساله کم فروشی تلقی می‌شود و واحدهای متخلف به تعزیرات معرفی خواهند شد، اظهار کرد: جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، ۲کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و نیز باید دارای نشان استاندارد باشند.

پژوهش در پایان خاطر نشان کرد: به منظور حسن اجرای این طرح گشت‌های مشترک استاندارد، تعزیرات و نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت آغاز شده است.