اردبیل- سرپرست ثبت احوال استان اردبیل گفت: سال گذشته در اردبیل ۶۰۴ مورد چندقلوزایی مادران ثبت شده است.

وحید خلوصی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۶۵ ولادت و ۷ هزار و ۵۴۸ فوت در استان اردبیل ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته طبق آمار اولیه پایگاه اطلاعات جمعیتی ۱۰ هزار و ۱۵ مورد ازدواج و ۳ هزار و ۳۰۳ مورد نیز طلاق در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

سرپرست ثبت احوال استان اردبیل به آمار چندقلوزایی نیز در اردبیل اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ قریب به ۶۰۴ مورد چندقلوزایی را نیز در اردبیل شاهد بودیم.

خلوصی بیان کرد: مردم استان اردبیل در نامگذاری فرزندان خود در سال گذشته نشان داند که علاقه بیشتری در گزینش نام‌های آی هان، علی سان، امیرعلی، الوین و آرسام برای پسران و ماهلین، نفس، جانان، ال آی و نورا برای دختران دارند

وی گفت: به دلیل فعال بودن نمایندگی ثبت احوال در بیمارستان بوعلی اردبیل و همت کارکنان شناسنامه نوزادان در اردبیل و سطح استان در کمترین زمان صادر می‌شود.

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان اردبیل برنامه راهبردی این سازمان را در هفت محور اصلی یادآور شد و بیان کرد: در مجموع ۸۰ برنامه در این سازمان در نظر گرفته شده تا تحول اساسی در ابعاد مختلف انجام شود.

خلوصی ضرورت بهبود فرآیندهای سازمانی، نظارت‌های میدانی، ساماندهی نیروی انسانی و افزایش انگیزه منابع انسانی را با بهبود محیط کار یادآور شد و اظهار کرد: تلاش ما بر این خواهد بود تا با رفع مشکلات معیشتی، همکاران به ارتقای توانمندی آنها و ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم کمک کنند.

وی تصریح کرد: با احصای مشکلات و موانع پیش روی ثبت احوال سعی می‌کنیم تا زیرساخت‌های ارائه خدمات کیفی‌تر به مردم را مهیا کنیم تا رضایتمندی مردم در دریافت خدمات الکترونیکی بیش از گذشته نمایان شود.