سیریک - مردم همیشه در صحنه، متدین و روزه‌دار شیعه و سنی مرزنشین و ساحل نشین سیریک همراه و همصدا با مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور با شکوهی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مؤمن و روزه دار شیعه و سنی همگام با سایر مسلمانان بعد از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند. با مشت‌های گره کرده شعار «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» را سردادند تا بار دیگر با مردم مظلوم فلسطین تجدید بیعت کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در سیریک بعد از برگزاری نماز جمعه اهل تشیعه و تسنن از مسجد فکری اهل تسنن تا مسجد جامع صاحب الزمان برگزار شد.

راهپیمایان با در دست داشتن شعار نوشته‌های «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «جانم فدای فلسطین»، «القدس لنا» انزجار خود از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

حضور اقشار مختلف جامعه اعم از شیعه و سنی و رده‌های متفاوت سِنی کودک، نوجوان، پیر، زن و مرد در راهپیمایی روز قدس امسال سیریک قابل توجه بود.

سرمنشأ شعله مقاومت مسئله فلسطین است

امام جمعه شهرستان سیریک گفت: شعله مقاومت در جهان اسلام به واسطه مسئله فلسطین روشن است.

حجت الاسلام محسن سالاری ظهر جمعه در مراسم راهپیمایی روز قدس با اذعان به اینکه، روز قدس روز قدر برای جهان اسلام است بیان داشت: مردم سازی روز قدس از اقداماتی است که امام خمینی (ره) انجام دادند و توانستند که این مسئله را در دنیا مردمی کنند.

وی با بیان اینکه، حضرت امام خمینی (ره) کاری کردند، که خونی که از فلسطینیان به زمین می‌ریزد مردم دنیا حس کنند و مظلومیت فلسطینیان را علنی کردند.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه، امروزه هر کسی که بشریت را دوست دارد بدنبال مسئله فلسطین است، افزود: از آنجای که حضرت امام خمینی (ره) مسئله فلسطین به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کرد، باوجود اینکه دشمنان می‌خواستند این مسئله را حذف کنند ولی امام این مسئله را از مسئله تمام ادیان و بشریت خواندند.

امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه، شعله مقاومت در جهان اسلام به واسطه مسئله فلسطین روشن نگهداشت شده است، تصریح کرد: تنها راه مقابله با استمرار گستاخی‌ها و اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی و دشمنان حضور آگاهانه و لبیک دوباره به تدبیر خردمندانه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری، و در رأس آن مقاومت است.