مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: عده‌ای با توطئه‌های استکباری، کشوری اسلامی را اشغال کردند و صاحبان اصلی آن را آواره کرده اند از این رو قدس مسئله مشترک جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد مروی روز جمعه در حاشیه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد، با بیان این‌که حمایت از قدس چیزی جز عمل به قرآن و آموزه‌های اسلامی نیست، اظهار کرد: مسلمانان نمی‌توانند نسبت به مسئله فلسطین و قبله اول مسلمین احساس وظیفه نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دفاع از مسئله فلسطین پیش از آنکه امری سیاسی باشد، مسئله‌ای دینی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای با توطئه‌های استکباری کشوری اسلامی را اشغال کردند و صاحبان اصلی آن را از خانه و کاشانه‌شان آواره کردند، آیا امت اسلام می‌تواند در برابر این ظلم فاحش و ندای مظلومیت و استغاثه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین سکوت کند؟

تولیت آستان قدس رضوی افزود: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» از ابتکارات امام راحل عظیم الشان ما بود و بعد از امام (ره) نیز خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب به این معنا همواره توصیه کردند که امروز مسئله اول جهان اسلام مسئله فلسطین است.