ساری- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: وزارت نیرو در رفع تنگناهای شبکه انتقال و فوق توزیع نیروی برق استان های مازندران و گلستان مصمم است.

مهران گلابکش در حاشیه بازدید از طرح‌های و پروژه‌های برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر با تقدیر از عملکرد ممتاز برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در گذر از پیک ۱۴۰۱ و نیز پیشرفت فیزیکی خوب پروژه‌ها عنوان کرد که مقام عالی وزارت با پایش دقیق پروژه هاٍ، منتظر افتتاح پست ۶۳.۴۰۰ کیلوولت آزادشهر تا پیش از پیک تابستان ۱۴۰۱ است.

گلابکش به اهمیت پست ۶۳.۴۰۰ کیلوولت آزادشهر اشاره کرد و گفت: این پست که در ابتدای دهه نود مصوب شرکت توانیر شده بود، بار پست‌های انتقال علی آباد و فجر گنبد را کاهش داده و محدودیت انتقال در خطوط فوق توزیع را مرتفع می‌نماید.

وی گفت: در حال حاضر غالب تجهیزات این پست تأمین شده است و شرکت توانیر، با تزریق نقدینگی و حمایت‌های فنی و راهبردی، مصمم است تا این پروژه مهم تا قبل از پیک بهره برداری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با پیگیری‌های جدی، تأمین کنندگان برج، یراق آلات، سیم و مقره پروژه احداث خط ۴ مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت گرگان – کردکوی، بتوانند تجهیزات را تا قبل از دهه اول اردیبهشت تأمین و پروژه تا قبل از پیک بهره برداری شود.

گلابکش احداث فونداسیون این خط را ظرف سه ماه یک دستاورد خوب و رکورد برای صنعت برق دانست و گفت که تلاش و همت مضاعف همراه با تعهد و ابتکار عمل توانسته است بر تمام مشکلات چیره شود و انشالله این پروژه مهم اما سخت و زمانبر با تدبیر مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به ثمر نشیند.

وی اضافه کرد که با افزایش ظرفیت پست انتقال ۶۳.۲۳۰ کیلوولت گرگان از ۶۳۰ به ۷۲۰ مگاولت آمپر تا خرداد ماه سال جاری، بخشی از بار کردکوی توسط این پست تأمین و کیفیت برق مناطق کردکوی و بندر ترکمن مطلوب باقی می‌ماند.

همچنین کوروش موسوی تاکامی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نیز گفت: هرگز در مازندران و گلستان این حجم و تعداد از خطوط انتقال و فوق توزیع برای احداث، به صورت همزمان کلنگ زنی نشده‌اند اما این شرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری، تأکیدات ریاست جمهوری و راهبردهای مقام عالی وزارت نیرو، با بسیج یکپارچه شرکت و امکانات استان‌های مازندران و گلستان که با حمایت استانداران محترم همراه بوده است، موفق شده و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سطح ممتازی است.

تاکامی عنوان کرد که این پروژه‌ها غالباً از آبان ماه ۱۴۰۱ شروع شده‌اند و زمان زیادی از کلنگ زنی این پروژه‌ها نمی‌گذرد اما ره یک دهه را مصمم هستیم یک ساله بپیماییم و این مهم فقط در سایه رهنمودها و حمایت‌های وزارت نیرو شرکت توانیر نتیجه داده و می‌دهد.

تاکامی مشکل احداث خطوط انتقال و فوق توزیع در مازندران و گلستان را جدی عنوان کرد و گفت: متأسفانه ممانعت‌های مختلف در احداث فونداسیون و برج، توسعه شبکه در این دو استان را تحت الشعاع قرار داده است.