زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۴۷ هزار و ۳۳۲ تن گندم معمولی تولیدی در زنجان طی سال گذشته به سایر استان‌های کشور انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی روز یکشنبه با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده ۴۷ هزار و ۳۳۲ تن گندم معمولی تولیدی در زنجان طی سال گذشته به سایر استان‌های کشور انتقال یافت، گفت: این میزان انتقال گندم به سایر استانها با هماهنگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران انجام شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجانبا بیان اینکه سالانه گندم مازاد بر نیاز استان زنجان به سایر استان های کشور انتقال می یابد، اظهار کرد: بیش از ۴۷ هزار تن گندم معمولی از استان در قالب یک هزار و ۶۷۶ محموله از طریق حمل و نقل ریلی و جاده‌ای از سیلوهای ملکی و خصوصی به استان های مورد نظر انتقال یافت.

زمانی گفت: انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان ها انجام می‌شود.

وی افزود: در این مدت حدود چهار هزار و ۹۳۴ تن در قالب ۸۴ واگن از طریق خطوط ریلی به استان های مازندران و سیستان و بلوچستان و حدود ۴۲ هزار ۳۹۸ تن در قالب یک هزار و ۵۹۲ محموله از طریق حمل و نقل جاده ای به استان های مازندران، البرز، تهران و گیلان منتقل شد.