اراک- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ارتش با روحیه جهادی و عاشورایی در دفاع از انقلاب اسلامی پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا کریمی ظهر سه شنبه در همایش استانی روز ارتش در محل موزه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: با اشاره به ابتکار امام خمینی (ره) در نامگذاری روز ارتش اظهار داشت: نامگذاری روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش نشان از هوشمندی حضرت امام (ره) برای استحکام این نیرو داشت و این روز فرصتی مغتنم است تا ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای والامقام ارتش به نقش آفرینی این نیروی مقتدر در عرصه‌های مختلف پرداخت و باید از آن استفاده کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تشریح حماسه آفرینی‌های ارتش در طول انقلاب گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ارتش مظهر اقتدار دفاعی کشور محسوب شود و در کنار سایر نیروهای مسلح نقش مهمی در قدرت بازدارندگی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ارتش به برکت روحیه جهادی و عاشورایی در دفاع از انقلاب اسلامی پیشتاز است و می‌درخشد، افزود: در صحنه بودن و آمادگی روز افزون ارتش نشان از کارآمدی و مردمی بودن داشته و ارتش مایه عزت و سربلندی ملت ایران است.

کریمی ادامه داد: تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتشی به انقلاب اسلامی که بیش از ۱۴۰۰ شهید والامقام آن از استان مرکزی است نشان از نقش مؤثر ارتش در پیروزی‌های دفاع مقدس دارد و امروز روحیه جهاد و شهادت به وضوح در بین رزمندگان ارتشی دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ارتش بازوی قدرتمند دفاعی از حریم جمهوری اسلامی ایران است و در کنار سایر نیروهای مسلح و تحت هدایت و فرماندهی مقام معظم رهبری همچون مشت محکم ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان نقش آفرینی می‌کند و وحدت، یکپارچگی و اقتدار نیروهای مسلح همچون دژ تسخیرناپذیر ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب است.

در پایان این مراسم از جانبازان و پیشکسوتان ارتشی در استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.