ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه وضعیت مسکن ملی مطلوب نیست و عقب ماندگی پروژه در استان به نسبت دیگر استان‌ها بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی عصر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن با اشاره به اینکه مقرر است طی سال ۴ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود، سهم استان مازندران را بیش از ۱۵۴ هزار واحد ذکر کرد و گفت: طرح مسکن ملی تاکنون پیشرفت محسوسی در استان نداشته است ولی این ن ضعف و عقب ماندگی را باید در استان جبران کنیم.

وی مسکن‌های ۹۹ ساله، مسکن روستایی و مسکن ملی را از جمله طرح‌های حمایتی برای خانه دار شدن افراد نیازمند بیان کرد و گفت: در مازندران محدودیت‌های زیادی برای تهیه زمین وجود دارد که باید از ظرفیت بخش‌های مختلف برای تأمین زمین استفاده شود.

معاون استاندار مازندران بسته‌های تشویقی را برای شتاب بخشی به طرح ملی مسکن ضروری دانست و گفت: برای توسعه طرح باید از ظرفیت خود مالکی، اراضی مازاد دستگاه اجرایی، بافت‌های فرسوده و غیره استفاده شود.

علیخانی تصریح کرد: بازآفرینی بافت‌های فرسوده می‌تواند مشکل طرح نهضت ملی مسکن را در استان حل کند از این رو از انبوه سازان و مسکن سازان خانه ورود به این طرح هستیم.

وی بر حمایت شهرداری‌ها و راه وشهرسازی برای حذف لکه‌های بافت فرسوده و بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت /: در حوزه خودمالکی مسکن نیز هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و بسته‌های انگیزشی در نظام مهندسی برای طراحی و نظارت طرح‌های مسکن ملی تهیه شده است.