همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نمایشگاه قرآن و عترت همدان، قوه محرکه دستیابی به اهداف سند جامع قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی اظهار کرد: محتوای نمایشگاه، غرفه‌های برپا شده و مجموعه‌های فعالی که در این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند، تناسب خوبی با شعار نمایشگاه یعنی «قرآن، امنیت و خانواده» دارد.

وی گفت: مجموعه‌های قرآنی استان، حضور قابل توجهی در نمایشگاه دارند، اما بخشی که در نمایشگاه‌های بعدی باید جدی تر دیده شود، دعوت از ناشران برجسته و مؤسسات قرآنی فعال کشور است تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

امام جمعه همدان ادامه داد: در نمایشگاه امسال برنامه‌های بسیار خوبی در حال برگزاری است و باید با بهره‌گیری از تجربه امسال، برای نمایشگاه‌های آینده برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر فعالیت‌های جامعه القرآن در زمینه حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: این مؤسسه عملکرد بسیار خوبی در بخش حفظ قرآن دارد و فعالیت‌های این چنینی باید در نمایشگاه برجسته‌تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهداف سند راهبردی قرآنی گفت: این سند خلاصه تمام فعالیت‌های قرآنی استان و چکیده همه تلاش‌هاست، بنابراین اهداف این سند باید در برنامه‌ریزی ها مدنظر قرار بگیرد.

آیت الله شعبانی افزود: این نمایشگاه می‌تواند در راستای عملیاتی کردن بخشی از اهداف سند جامع، به عنوان قوه محرکه باشد و اگر بتوانیم سند قرآنی را در استان اجرا کنیم، بسیاری از خلاءها جبران می‌شود.